A hivatásos sofőröknek megvan a saját márkapreferenciája és általában komoly tapasztalattal rendelkeznek azzal kapcsolatban, hogy melyik nyergessel jó és melyikkel kevésbé jó együtt dolgozni. Elképzelhető, hogy a legújabb Scania felkerül a bakancslistájukra. Az új Scania Super dízelmotorral szerelt 460 R nem olyan régóta van a piacon. Csak három hónapja mutatta be a södertalje-i gyártó a legújabb dízelmotorcsaládot, amivel kapcsolatban sok mindent ígértek. Tegyük a szívünkre a kezünket, manapság már fenntartásokkal fogadja az ember, ha egy gyártó azt mondja, hogy az új dízelmotorok aztán minden eddiginél jobbak. Mert, a legtöbbször úgy tűnik, valójában csak tettek egy újabb lépést a szőnyeg széle felé.
A 13 literes erőforrásokról a Scania azt állította, hogy 8 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, emellett jóval kisebb szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznek. Nos, úgy tűnik, hogy ez nem volt pusztába kiáltott szó. Az új Super erőforrással szerelt Scania 460 R megnyerte a Lastauto Omnibus 1000 pontos tesztjét, amin többek között a nyerges vontatók fogyasztását is nézték. A teszten részt vevő gyártmányok egytől egyig ugyanazon a tesztútvonalon mentek végig, teljes terhelés mellett, tehát mindenkinél megvolt a 40 tonna össztömeg.
A teszt során a 460 lóerős motorral szerelt Scania 27,1 l/100 km-es fogyasztást produkált, míg a Volvo FH 28,2 litert, az MAN TGX pedig 29,8 litert fogyasztott el 100 kilométerre vetítve. Figyelembe véve az üzemanyag-felhasználást, a menetteljesítményt, az üzemeltetési költségeket, a vezetésbiztonságot, illetve a fülke által nyújtott kényelmet, a Lastauto Omnibus által összeállított, különböző nemzetiségű újságírókból álló zsűri végül 947.3 pontot adott a Scania 460 R-nek a megszerezhető 1000-ből, így az újdonság megszerezte első tesztgyőzelmét is.
A versenytársakat nézve a Volvo FH 460 I-Save Globetrotter 944,6 pontot, az MAN TGX 18.470 GM pedig 933,4 pontot gyűjtött be. A Lastauto Omnibus értékelése szerint a Scania Super minden bizonnyal azért produkált ilyen kedvező fogyasztási értéket, mert 85 km/órás átlagsebességnél mindössze 900-at fordult a főtengely percenként, vagyis a motor meglehetősen alacsony fordulatszámnál tudta leadni a rendelkezésre álló nyomatékát.