A tervezettnél egy évvel korábban, már 2024-ben elindulhat az MAN elektromos teherautók gyártása. Ez egyelőre 200 darabos szériát jelent, de később várhatóan tovább fogják növelni az akkumulátor-technológiás teherautók összeszerelését. Az első példányok a konszern müncheni gyárában fognak legördülni a gyártósorról.
Az MAN nemrég közzé tette az első fotókat a tisztán elektromos nyerges vontatóról, egészen pontosan az e-TGX-ről. A jármű hajtásláncáról azonban egyelőre nem árultak el részleteket. A vállalatnak egyébként van már sorozatgyártásban készülő elektromos „nagy haszonjárműve”, a Lion’s City E, amely 12 méter hosszú, városi közlekedésre szánt szóló busz. Ez hat darab akkumulátorcsomaggal 350 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Valószínűleg az e-TGX megépítéséhez több komponenst felhasználtak a Lion’s City E hajtásláncából, így például az akksikat, vagy 240 kW maximális teljesítménnyel rendelkező elektromotort.
Az MAN már 2016-17-ben is foglalkozott elektromos teherautók fejlesztésével, ám akkor még inkább a regionális áruszállítás járművek voltak fókuszban. Az eTGM-et 2020-ban nyílt lehetőségünk kipróbálni a ZalaZone tesztpályán, az ezzel kapcsolatos tapasztalatokról ezen a linken olvashatsz többet.
A vállalat ugyanakkor az üzemanyagcellás megoldásokban is lát fantáziát. Éppen ezért részt vesz a 8,5 millió eurós támogatásból megvalósuló „Bajor-flotta”, vagyis a Bayernflotte-programban, amely több cég együttműködésére épül. A bajor gyártó ennek keretében olyan vállalatokkal fog részt venni hidrogén üzemanyag-cellás teherautók fejlesztésében, mint a Bosch, a ZF, vagy a Faurecia. A projekt célkitűzései szerint 2024-re kell elkészülni 5 darab prototípussal, amelyeket olyan logisztikai vállalatoknál fognak tesztelni, mint a BayWa, a DB Schenker, a GRESS Spedition, a Rhenus Logistics, vagy a Spedition Dettendorfer.
Az MAN ugyanakkor alapvetően úgy számol, hogy a hidrogén üzemanyagcellás megoldások csak 2030 után tudnak majd elterjedni, egy megfelelő sűrűségű hidrogén töltőhálózat kiépülésével.