Napelemekkel szereli fel áruszállítóit a világ egyik legnagyobb logisztikai szolgáltatója, a DHL. A társaság első körben 67 darab közepes és nehéz teherbírású teherautót lát el napkollektorral A vállalat azért döntött ezen megoldás mellett, mert így jelentős mértékben csökkenthető a teherautók üzemanyag-felhasználása. A merev, dobozos felépítmény tetejére szerelt napelemek által termelt energia a jármű akkumulátorának töltését szolgálja.

Ez azért fontos, mert számos kiegészítő berendezés, így például a hidraulikus emelő hátfal, az akkumulátorról veszi az áramot. Vagyis a szükséges energiát nem a belső égésű motornak kell megtermelnie az akkumulátor számára, hanem azt a napelemek segítségével tudják biztosítani. A napelemek érdemben nem növelik meg a teherautók súlyát, ugyanis négyzetméterenként két kilogrammnyi súllyal bírnak, ami azt jelenti, hogy járművenként nagyjából 7 kilogrammnyi plusz súllyal kell számolni.

A DHL számításai szerint a 67 darab napelemes teherautóval évente ezer kilogrammnyi szén-dioxidot tudnak megtakarítani, ami közel 15 darab személyautó éves károsanyag-kibocsátásának felel meg. Ez első ránézésre nem tűnik soknak, de a DHL azt tervezi, hogy a jövőben még több ilyen és ehhez hasonló károsanyag-kibocsátást lehetővé tevő technológiát fog alkalmazni.

Érdekesség, hogy a napelemekben eddig már nem csak a DHL látott fantáziát. 2020-ban például a Flixbus ilyen solar panelekkel felszerelt távolsági autóbuszt mutatott be. A Scania pedig szintén tavaly bejelentette, hogy olyan félpótkocsin dolgozik, amelyek oldalain, illetve tetején napelemek vannak, így lehetővé teszik a kamionok fogyasztáscsökkentését.