Új, közepes teherbírású, 16 tonnás teherautót fejleszt a Renault Trucks – jelentette be a cég hétfőn. A francia vállalat partnere a Geodis logisztikai szolgáltató lesz, amely segíteni fog meghatározni a haszonjárműgyártó számára, melyek a legfrissebb követelmények és igények a városközpontokban közlekedő teherautókkal szemben.
Azt tapasztaljuk, hogy a teherautókkal kapcsolatos elképzelések folyamatosan változnak. Annyi bizonyos, hogy manapság nélkülözhetetlen eszköznek tekinthetők. A projekt célja, hogy olyan jármű jöjjön létre, amely a közlekedés többi szereplőjével együtt észrevétlenül olvad bele a városi környezetbe. Az új teherautó tervezésénél maximális figyelmet fordítunk a gépjárművezető kényelmére és biztonságára, valamint a városlakók testi épségének nagyobb fokú védelmére” – hívta fel a figyelmet Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke.
Az újdonsággal szemben további elvárás, hogy a jelenleg forgalomban lévő disztribúciós teherautóknál csendesebben és főként emissziómentesen legyen üzemeltethető, ezért akkumulátoros elektromos hajtáslánccal készül majd. Emellett rendelkeznie azokkal a modern passzív és aktív biztonsági rendszerekkel, amelyek lehetővé teszik, hogy nagyobb védelmet nyújtson a biciklisek és a gyalogosok számára a mindennapi városi forgalomban.
A hivatalosan Oxygen néven futó projekt keretében olyan teherautót terveznek a Renault Trucks szakemberei, amely alacsonyabb fülkével és nagyobb szélvédővel fog rendelkezni, ezáltal a gépjárművezetőnek jobb rálátása nyílik majd az útra és a jármű környezetére. Az újdonságot digitális visszapillantóval, illetve külső kamerákkal szerelik annak érdekében, hogy a gépjárművezetőnek 360 fokos (madártávlati) nézet álljon rendelkezésére vezetés közben. A könnyebb fel- és leszállásért pedig az új Renault teherautó várhatóan jobb és bal oldalon egyaránt tolóajtóval fog készülni.
Az első prototípus előreláthatólag 2022 vége előtt készül el a Renault Trucks franciaországi, blainville-sur-orne-i gyárában, ahol már két éve készülnek elektromos teherautók, az első nullszériás darabok tesztje pedig várhatóan 2023-ban kezdődhet el Párizsban. Ezt követően az új modellt még a gépjárművezetők visszajelzései alapján tökéletesíteni fogják, a sorozatgyártásra csak ezt követően, várhatóan 2024-25-ben kerülhet sor.