Az amerikai Gillig az előző századforduló környékén autókarosszálóként kezdte, de az 1930-as évekre teljesen átálltak a buszgyártásra. A cég az 1970-es évekig az USA legjelentősebb iskolabuszgyártója volt, majd a távolsági modellekre tértek át, melyben hasonlóan sikeresek.

Cikkünk tárgya egy 1963-as 590-es modell – alapesetben iskolabuszként funkcionált a típus –, melynek múltja és jelene is igen különleges.

Titkos múltja van ennek a batárnak 1

Úgy tudni, ezt az 590-es az elnök biztonságát vigyázó titkosszolgálat (Secret Service) használta annak idején az elnöki limuzin szállítására. A később leselejtezett járművet 2016-ban vásárolta meg Kaliforniában Jerry Peters, aki egy múzeumi darab mintájára klasszikus versenyautó-szállítóvá alakította át.

Az 1960-70-es éveket megidéző átalakítás teljes körű volt: a járgány teljesen felújított 1959-es, 7 literes, 170 lóerős Detroit Diesel 6-71 turbódízel erőforrást és Allison automata váltót kapott, a karosszériát alumíniumból építették újjá, és ahogy a képeken is látszik, korhű piros-szürke Porsche-fényezéssel látták el.

Titkos múltja van ennek a batárnak 13

Forrás: Bringatrailer.com

Az elkészült szállító egyetlen versenypálya mellett sem lógna ki a tömegből 1970-ben, de az átépítés azért ennél egy kicsit tovább ment, olyan modern extrák is kerültek bele, mint például a légkondicionálás, LED-es oldal- és belső világítás, oldal- és hátulnézeti kamerák. Szereltek még a szállítóba egy Cummins generátort, a stílusosan dekorált, diófa padlós raktérbe pedig egyedileg gyártott alumíniumrámpákon gurulhat be a szállítani kívánt versenyautó vagy veterán Porsche (vagy bármi más).

Óriási fogás lehet ez egy tehetős gyűjtőnek, ha jól licitál a Porsche-szállító Gilliget kínáló Bringatrailer.com árverésén. Az aukció vasárnap zárul, cikkünk megjelenésekor a legmagasabb ajánlat 325 ezer dollár, azaz 110 millió forint.

Titkos múltja van ennek a batárnak 14

Forrás: Bringatrailer.com