Brit újságírók kérdésére Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója megerősítette, hogy a cégnél felmerült egy pickup gondolata. „Nem ígérem, hogy megépítjük, de fontolgatjuk a kérdést. Hamarosan bemutatunk valamit, talán” – hangzott a kétértelmű válasz, ám már ennyi is elég arra, hogy hozzájuk hasonlóan eljátsszunk a gondolattal.
A kézen fekvő megoldás az volna, ha a hamarosan bemutatkozó Volkswagen Amarok (ami valójában az új generációs Ford Ranger egyelőre ismeretlen mértékben módosított változata lesz) adná az Audi pickup alapjait. Mivel az új Amarok / Ranger hathengeres motorral is kapható, a presztízs miatt sem kell aggódni; ez esetben a finomabb hangolással, a hatékonyabb zaj- és rezgéscsillapítással, valamint a beltér igényesebb kidolgozásával faraghatnának Audit a Volkswagenből.
Ennél nagyobb erőfeszítést igényelne, de sokkal több értelme volna egy tisztán elektromos pickup építésének. A VW-csoport rendelkezik az ehhez szükséges, moduláris akkumulátoros padlólemezzel (akár a kisebb MEB, akár az Audi-Porsche-fejlesztésű PPE platform alkalmas lehet), így ha nem valódi teherhordó járműben, hanem divatos életmód-pickupban gondolkodik az Audi, a modell értékes kiegészítője lehetne az e-tron termékcsaládnak.
Természetesen vélhetően marginális lenne azon vásárlók száma, akik valóban teherautós, szállítási képességek miatt választanák a platós modellt, amelyből a puritán kivitel megvalósulására sem sok az esély, sokkal inkább válhat majd divattermékké, olyan piacokon, mint az Egyesült Államoké, ahol nagy hagyománya van a pickupok mindkétféle felhasználásának.
Képeinken Raleigh Haire és William Zhang független grafikusok alkotásai láthatók.