Tovább folytatja kínálatának villanyosítását a Scania. A svéd gyártó újdonságát, a tisztán elektromos XT dömpert nemrég helyezték üzembe az észak-svédországi Malmberget városka bányájában. A 6×2-es hajtásképletű akkumulátortechnológiás járműről egyelőre kevés részletet árultak el. Annyi bizonyos, hogy jól láthatóan az XT fülkéjével készül, össztömege eléri a 49 tonnát, vagyis a nehéz kategóriás teherautók táborát gazdagítja a Scania kínálatában.
A Scania portfóliójában eddig maximum 29 tonnás össztömeggel rendelkező, leginkább városi áruterítésre használható elektromos teherautók kaptak helyet. Ezeket P, illetve L típusú fülkékkel és 160-300 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik. Hajtásukról 295 kW -os (401 LE) és 2200 Nm maximális nyomatékkal rendelkező elektromotor gondoskodik. Ezek már sorozatgyártásban készülnek, legutóbb Koppenhága vásárolt 100 darab ilyen teherautót.
A svéd gyártó mindenféle nagyobb felhajtás nélkül, év elején kezdte el átadni az új elektromos prototípusait az előre kiválasztott ügyfeleknek. Vélhetően ezek még nem sorozatgyártásra szánt változatok, viszont már önmagában beszédes tény az, hogy a Scania már nem csak a disztribúciós városi teherautók terén lát fantáziát az akkumulátortechnológiás áruszállítókban. Az első fecske egy 64 tonnás, tartályos félpótkocsival ellátott nyerges vontató volt, amit idén januárban szállítottak le a svéd Wibax nevű cégnek.
A sort most a Scania a tisztán elektromos XT-vel folytatta, de a cég közlése szerint hamarosan egy újabb, 74 tonnás össztömegre hitelesített nyerges vontatót szállítanak le a Boliden bányászati cég számára.
Ez a Scania is egy bánya számára készül.Tavaly a södertaljei haszonjárműgyártó arról tájékoztatta a sajtót, hogy már dolgozik egy távolsági áruszállításra szánt elektromos nyerges vontatón is, így jó eséllyel nem az akkumulátortechnológiás XT dömper az utolsó elektromos Scania a sorban, amit ügyfeleknél tesztelhetnek.