A márkánál 2010-ben jelent meg az első elektromos haszonjármű az E-Cell személyében. Ez ugyan még nem hozott átütő sikert, mivel alig 400-500 darabot sikerült belőle értékesíteni, ennek ellenére fontos mérföldkövet jelentett a Merci számára, hiszen a versenytársak közül elsőként sikerült tapasztalatokat gyűjteni az elektromos áruszállítókkal. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy bár eleinte csak furgonos változat létezett belőle, később a Merci a hétüléses verziót is piacra dobta. A 130 kilométeres hatótáv azonban nem volt akkortájt vonzó, pedig az érdemben a terhelhetőségből sem vesztett sokat: az E-Cell-lel akár 900 kilogrammnyi áru is szállítható volt.

A Mercedes-Benz kínálatában már jelenleg az eVito, valamint az eSprinter áll rendelkezésre azok számára, akik akkumulátoros elektromos furgonokat részesítenének előnyben, a tisztán elektromos mikrobuszokat keresőknek pedig ott van az eVito Tourer és az EQV. Idén pedig várhatóan az eCitannal és az EQT-vel bővül ez a kínálat.

Már több mint száz kilométernyi villany Merci furgon készült 1

Genfben sokan be akartak szállni 2012-ben az E-Cellbe.

Utóbbiról annyit árult el a Merci, hogy a következő hónapokban várhatóan Dél-Európában fogják tesztelni. Nem véletlenül, hiszen azt tervezik, hogy kipróbálják mennyire valósítható meg a jármű utasterének előhűtése a töltés ideje alatt a meleg nyári hónapokban. A prémium haszonjárműnek szánt EQT idén egy 5 személyes, majd jövőre egy 7 üléses verzióval teszi teljessé a palettát.

Érdekesség, hogy az eSprinter következő generációjára sem kell olyan sokat várni, hiszen a tervek szerint 2023 második felében indulhat el a sorozatgyártása elsőként a Dél-karolinai Charlestonban (USA), majd később Düsseldorfban és Ludwigsfeldében.  A Mercedes-Benz körülbelül 350 millió eurót fektetett be az eSprinter következő generációjába, ebből mintegy 150 millió eurót a három üzem termelésének beállítására fordított.

Bár a Mercedes-Benz nem árulta el, hogy pontosan melyik volt a 25 000. elektromos haszonjárműve annyi bizonyos, hogy a népszerűségi sort az eVito vezeti, őt követi az eSprinter, valamint az EQV. Ez már akkora mennyiség, hogyha mondjuk egymás mellé állítanánk az eVitókat, akkor 127 kilométer hosszúságú lenne a belőlük alkotott sor.