A Scania után a Mercedes-Benz is úgy döntött, hogy meglépi a kötelezőt és kicsit leporolja az Actros és az Arocs hajtására használt dízelmotorcsaládot. Az új generációs motoroknál több paramétert megváltoztattak a hatékonyabb működés érdekében. Az egyik, hogy a hathengeres, soros elrendezésű motoroknál a korábbi sűrítési arányt 18.3:1-ről 20.3:1-re növelték meg, ami a márka szerint hatékonyabb égést tesz lehetővé. Az új motorolajnyomás-szabályozó szelep, valamint az új, alacsony viszkozitású motorolaj-keveréknek köszönhetően várhatóan ritkábban kell olajat cserélni az új generációs OM 471-es motorokkal szerelt Merci teherautókban és kamionokban.
A Mercedes-Benz mindemellett két új turbófeltöltőt is kifejlesztett házon belül az OM 471-es motorokhoz. Az egyiket elsősorban a távolsági áruszállítás igényeire szabták, ezáltal leginkább a gazdaságos üzemanyag-fogyasztást segíti elő. Ezt a motorpalettán egészen a 476 lóerős (350 kW) dízelblokkig bezárólag építik be. Ez változat tehát leginkább a Mercedes-Benz Actrosnál lesz népszerű opció.
A másikat pedig elsősorban a nagy teljesítményre és erős motorfék biztosítására optimalizálták, így ez leginkább a nehézkategóriás járműveknél, például a billentőteknős dömpereknél fejtheti ki kedvező hatását. Éppen ezért ezt a változatot várhatóan leginkább az Arocsban fogják alkalmazni. Ezt a turbófeltöltőt az 530 lóerős (390 kW) dízelmotorokig bezárólag építi be a Mercedes-Benz az OM 471-es erőforrásokba. A gyártó szerint ezzel a turbófeltöltővel 4 százalékkal kevesebb gázolajjal is beéri ez a motorcsalád, miközben a teljesítménye 3,5 százalékkal javult az előző generációs OM 471-es blokkokhoz képest.
A mérnökök nem hagyták érintetlenül a kipufogógáz-utókezelő rendszert sem. Az új egység gazdaságosabb AdBlue-felhasználást tesz lehetővé, emellett csökkenti a jármű nitrogén-oxid károsanyag-kibocsátását. A frissítésnek köszönhetően az új OM 471-es motorok teljes mértékben teljesítik az új Euro VIe károsanyag-kibocsátási normákat. Ez a szabvány, ami már a motor teljes élettartamára és szervizciklusaira vonatkozóan szigorú károsanyag-kibocsátási értékeket határoz meg.
Végül, de nem utolsósorban fontos megemlíteni, hogy a Mercedes-Benz felfrissítette a PowerShift automata váltót is, amely ennek eredményeképpen gyorsabb kapcsolást tesz lehetővé a fokozatok között. Ezen a téren beszédes adat, hogy a nyomatékmegszakítás 40 százalékkal csökkent. Ezzel párhuzamosan a gázpedál érzékenységét is megnövelték. Ha valamilyen okból kifolyólag – például előzésnél vagy autópálya-felhajtónál való felkapaszkodáskor – kövérgázra lenne szükség, akkor egy gomb segítségével plusz 200 Nm-es nyomaték érhető a főtengelyen, a 7-12. közötti váltófokozatokban. Ez az opció a 450 lóerős (330 kW), valamint a 476 lóerős (350 kW), továbbá a G281 automata váltó esetén áll rendelkezésre a Merci teherautóknál és kamionoknál.
A harmadik generációs OM 471-es dízelmotorok 2022 októberétől lesznek elérhetők.