Az, hogy az európai gyártók egy ideje nem kínálnak csőrös nyergest az annak köszönhető, hogy nyújtott motorháztető és nagyobb kabin miatt egy ilyen jószág sokat elvett volna a kamion megengedett teljes hosszából, így észszerűbbnek tűnt az elmúlt két-három évtizedben inkább kocka fülkéket építeni. Bár az uniós szabályozás 2020-ban megváltozott és a döntéshozók engedélyezték a gyártók számára, hogy eltérjenek a 16,5 és a 18,75 méteres szerelvényhossztól, ez nem jelenti automatikusan a nyújtott motorháztetővel rendelkező nyergesek visszatérését. Több, mint valószínű, hogy ahogyan a DAF-nál láttuk, úgy a többi teherautó gyártó is inkább a fülke hasznos alapterületének megnövelésére fog fókuszálni a jövőben. 

Éppen ezért igazi csemegének tekinthető a holland Vlastuin Trading által előkészített „vizuális svédasztal”. A cég egyik videójában ugyanis egy T500-ast, valamint egy S730-T nyergest láthatunk egymás mellett. Bár mindkét jármű Scania főegységekkel készült, azért mégiscsak van köztük legalább 10-15 év korkülönbség. A T500-as sorozatgyártását ugyanis 2005-ben függesztette fel a svéd gyártó, mivel Európában fele annyit, Dél-Amerikában pedig 90 százalékkal kevesebbet rendeltek belőle. A szériagyártás utolsó évében így több mint ezer darabbal kevesebbet rendeltek belőle a fuvarozók, ami erős érvágás volt a svéd gyártó számára, ezért inkább elengedte a csőrös fülkével rendelkező T-széria sorsát.

A videóban feltűnő T500-as ezért is tekinthető igazi különlegességnek. Manapság már tényleg csak elvétve lehet találkozni egy-egy eladó példánnyal. A már új generációs S-fülkével szerelt S730-T sem tekinthető éppenséggel kommersz nyergesnek. Az ugyanis egyedi építésű, amihez az alapot a 2016-ben bemutatott S-fülke jelentette. Mint ismeretes ez tekinthető a Scania kínálatában a legnagyobb és legkomfortosabb fülkének. Az S730-T-ekből az elmúlt években elenyésző mennyiség készült, szigorúan manufakturális körülmények között. A videóban látható példányt ráadásul nem is a svédek, hanem a Vlastuin Trading építette meg 2017-ben.

A két azúrkék Scania csőrös nemcsak a megjelenése, hanem a V8-as motorhang miatt is szívet melengető jelenségnek nevezhető, ami hála az égnek a felvételeken is hallható. A T500-asban 16 literes, 500 lóerős, az S730-T-ben pedig 3.500 Nm nyomatékú 730 lóerős dízelmotor duruzsol. Az ember mindkettőt egész nap hallgatná. A két Scania csőrös látványával pedig egyszerűen nem lehet betelni. Ki tudja, talán egyszer visszatérnek a csőrösök Európa útjaira.