Még az év vége előtt forgalomba hozza az új generációs Amarok pickupot a Volkswagen. Nyílt titok, hogy a modell a Ford Ranger testvére lesz, ennek ellenére a Volkswagen mostanáig nem árult el tényeket az autóról.
Ennek most vége: néhány kulcsfontosságú számot tudhattunk meg a VW-től, plusz gyári fotókon is bemutatták az Amarok álcázott prototípusát.
Az autó ötféle motorral lesz rendelhető. Az egyik egy V6-os dízel lesz, a másik négyről nem beszélnek; a Ford Ranger kapcsán azonban tudjuk, hogy kétliteres dízelmotorok mellett egy hibrid is felkerül a palettára – azt azonban nem, hogy ez full hibrid vagy plug-in hibrid lesz-e.
A megújuló Amarok 535 cm hosszú lesz, bő 10 centiméterrel nagyobb, mint az elődje. A tengelytáv 3095 helyett 3270 mm lesz, ami elsősorban a duplafülkés modell hátsó üléssorán javítja a helykínálatot. A túlnyúlásokat ugyanis csökkentik, ami terepen és manőverezéskor jelent majd előnyt. A gázlómélységet nem határozták meg, de „számottevően nagyobb lesz,” mint eddig.
A hasznos terhelhetőség 1,2 tonnára nő, vontatni pedig akár 3,5 tonnát fog tudni az Amarok – persze hajtáslánctól függően. A platón elfér egy EU-raklap. Lesz hátsókerék-hajtású, valamint kapcsolható és állandó összkerékhajtású kivitel is, a vezetést rengeteg elektronikus segédrendszer támogatja, a biztonságra közel három tucat rendszer ügyel.
A dizájnról felesleges értekezni, hiszen a fóliázás alatt bármi lapulhat, a Volkswagen azonban függőleges orrkialakításról és keskeny LED-es fényszórókról beszél – utóbbiak akár mátrix LED-es kivitelben is elérhetők lesznek. Az autó orrán és farán az Amarok felirat lesz olvasható. A keréktárcsák akár 21 colosak lesznek.
Ahogy a Ford Ranger, várhatóan az Amarok is függőleges tájolású érintőképernyőt kínál majd, a belső tér kidolgozását kifejezetten minőséginek ígérik. Felszereltségi szintből öt lesz, a fapados Amaroktól a kifejezetten terepre optimalizált PanAmericanáig.
Az új modell 2022 végén lép piacra, nyújtott- és duplafülkés kivitelben. A szimpla fülke csak bizonyos piacokon lesz elérhető.