Több mint hat hétig tartó kényszerszünet után az MAN újraindította a teherautó-gyártást a müncheni és a krakkói üzemében – közölte a Vezess-sel a vállalat hazai képviselete. Mint ismeretes, Európa egyik legjelentősebb autóbusz- és teherautógyára az ukrán-orosz háború miatt a lengyel, illetve német üzemében kénytelen volt leállítani a teherautók gyártását, mivel Ukrajnából nem érkezett elegendő kábelköteg.
A termelés újraindítása azért vált lehetővé, mert az ottani kábelköteg-beszállítók ismét vállalni tudták a szállításokat. Ez azonban jelentősen elmarad a korábbi, optimális szinttől, ezért az MAN már lépéseket tett annak érdekében, hogy az országokban megduplázza a kábelkötegek előállítását. Amíg ezt nem sikerül megoldania a bajor cégnek, addig lényegesen szűkebb lesz a termékkínálata.
A teherautó-gyártás újraindítása nagyon jó jelzés mind munkatársaink, mind ügyfeleink számára is. Eufóriára azonban még nincs ok. A szokásos termelési szintjeinket csak lépésről lépésre fogjuk tudni megközelíteni. A gyártás továbbra is jelentős bizonytalanságokkal jár. Ha a háború ismét erőteljesebben Nyugat-Ukrajnára tolódik át, akkor újra megtorpanással nézhetünk szembe” – figyelmeztetett Alexander Vlaskamp, az MAN vezérigazgatója.
Érdekes adalék, hogy az MAN már jóval korábban, az orosz-ukrán háború kitörése előtt megkezdte a vállalat újrastrukturálását, amelynek következtében a bajor gyártó megvált ausztriai Styerben található üzemétől. A krízishelyzet miatt azonban az MAN-nek a munkarendet érintő intézkedéseket is meg kellett hoznia. Éppen ezért a vállalat munkatársai továbbra is rövidített munkaidőben dolgoznak a németországi telephelyeken, ami legalább 11 ezer munkavállalót érint. A vállalat igazgatósága ugyanakkor úgy döntött, hogy kényszerű döntések miatt a következő három hónapban nem veszik fel a fizetésüket.