Mivel a Busexpoi kiállítás zsinórban második éve elmarad, ezért a közlekedésbarátoknak és az autóbusz rajongóknak csak és kizárólag a különféle hazai próbafutások alkalmával van lehetőségük megismerkedni az európai buszipar újdonságaival. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a BKV és az ArrivaBus együttműködésében ezúttal egy MAN Lion’s City 18E, illetve egy Mercedes-Benz eCitaro tesztelése valósulhat meg a magyar fővárosban. Utóbbi ráadásul Debrecenből érkezett Budapestre és a két város közötti távolságot az Omnibus Hungária facebook posztja szerint saját lábán tette meg.

Ingyen utazást kínálnak ezek a pesti buszok 1

Mercedes-Benz eCitaro G. Forrás: BKV

A Mercedes eCitaro G 18 125 mm hosszú, 3400 mm magas és tükrök nélkül 2550 mm széles. A háromajtós autóbusz fedélzetén 45 ülőhely és 100 darab állóhely áll rendelkezésre. Az autóbusz teljes mértékben alacsonypadlós, utastere légkondicionált, össztömege pedig teljes terhelés esetén eléri 30 tonnát. Az eCitaro G hajtásáról a kerékagy közelében elhelyezett kerékagymotorok gondoskodnak, amelyek egyenként 485 Nm forgatónyomatékkal rendelkeznek. Az elektromotorok a 441 kWh összkapacitású akkumulátor-csomagból nyerik a működéshez szükséges áramot. Egy feltöltéssel a gyári adatok szerint 340 kilométert tud megtenni az autóbusz normál városi körülmények mellett.

Ingyen utazást kínálnak ezek a pesti buszok 2

A Mercedes-Benz eCitaro G fedélzete, egyelőre utasok nélkül. Forrás: BKV

Az MAN Lion’s City 18E (legfelső kép) 18,100 mm hosszú, 3320 mm magas és 2550 mm széles. Ennél a busznál az utasok már négy ajtót vehetnek igénybe a fel- és leszállására és a jármű fedélzetén 45 ülőhely áll rendelkezésre. A jármű hajtásáról 435 lóerős (320 kW) állandó teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 640 kWh kapacitású ( 512 kWh valós) akkumulátor-csomagból kapja a működéshez szükséges energiát. A Merci eCitaro G-hez hasonlóan ez is teljes hosszában alacsonypadlós, klimatizált utastérrel rendelkezik. Érdekesség, hogy míg az eCitaro G-t a németországi Mannheimben, addig az MAN csuklóst a lengyelországi Starachowice-ben gyártják.

Ingyen utazást kínálnak ezek a pesti buszok 3

Az MAN Lion’s City 18E-t korábban Székesfehérvárott tesztelték. Forrás: MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.

Ingyen utazást kínálnak ezek a pesti buszok 4

Fotó: MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.

Ha valaki ki szeretné próbálni az említett elektromos buszokat, akkor az MAN Lion’s City 18E-t májusig 21-ig a belvárost átszelő 8E vonalán kell keresni, míg az eCitaro G elektromos csuklós busszal pedig május 23-ig lehet utazni a 7-es busz vonalán. A Mercedes-t ugyanakkor május 24-30 között a 8E vonalán is ki lehet majd próbálni. A járművek mozgását és pontos menetrendjét a BKK Futár rendszerében is nyomon lehet követni és ehhez értelemszerűen az e8E, vagy az e7-jelzésű viszonylatokra kell kattintani az adatbázisban. Az elektromos tesztbuszokon ingyenesen lehet utazni, tehát ezeken nem szükséges menetjegyet váltani, vagy érvényesíteni.