Mivel a Busexpoi kiállítás zsinórban második éve elmarad, ezért a közlekedésbarátoknak és az autóbusz rajongóknak csak és kizárólag a különféle hazai próbafutások alkalmával van lehetőségük megismerkedni az európai buszipar újdonságaival. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a BKV és az ArrivaBus együttműködésében ezúttal egy MAN Lion’s City 18E, illetve egy Mercedes-Benz eCitaro tesztelése valósulhat meg a magyar fővárosban. Utóbbi ráadásul Debrecenből érkezett Budapestre és a két város közötti távolságot az Omnibus Hungária facebook posztja szerint saját lábán tette meg.
A Mercedes eCitaro G 18 125 mm hosszú, 3400 mm magas és tükrök nélkül 2550 mm széles. A háromajtós autóbusz fedélzetén 45 ülőhely és 100 darab állóhely áll rendelkezésre. Az autóbusz teljes mértékben alacsonypadlós, utastere légkondicionált, össztömege pedig teljes terhelés esetén eléri 30 tonnát. Az eCitaro G hajtásáról a kerékagy közelében elhelyezett kerékagymotorok gondoskodnak, amelyek egyenként 485 Nm forgatónyomatékkal rendelkeznek. Az elektromotorok a 441 kWh összkapacitású akkumulátor-csomagból nyerik a működéshez szükséges áramot. Egy feltöltéssel a gyári adatok szerint 340 kilométert tud megtenni az autóbusz normál városi körülmények mellett.
Az MAN Lion’s City 18E (legfelső kép) 18,100 mm hosszú, 3320 mm magas és 2550 mm széles. Ennél a busznál az utasok már négy ajtót vehetnek igénybe a fel- és leszállására és a jármű fedélzetén 45 ülőhely áll rendelkezésre. A jármű hajtásáról 435 lóerős (320 kW) állandó teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 640 kWh kapacitású ( 512 kWh valós) akkumulátor-csomagból kapja a működéshez szükséges energiát. A Merci eCitaro G-hez hasonlóan ez is teljes hosszában alacsonypadlós, klimatizált utastérrel rendelkezik. Érdekesség, hogy míg az eCitaro G-t a németországi Mannheimben, addig az MAN csuklóst a lengyelországi Starachowice-ben gyártják.
Ha valaki ki szeretné próbálni az említett elektromos buszokat, akkor az MAN Lion’s City 18E-t májusig 21-ig a belvárost átszelő 8E vonalán kell keresni, míg az eCitaro G elektromos csuklós busszal pedig május 23-ig lehet utazni a 7-es busz vonalán. A Mercedes-t ugyanakkor május 24-30 között a 8E vonalán is ki lehet majd próbálni. A járművek mozgását és pontos menetrendjét a BKK Futár rendszerében is nyomon lehet követni és ehhez értelemszerűen az e8E, vagy az e7-jelzésű viszonylatokra kell kattintani az adatbázisban. Az elektromos tesztbuszokon ingyenesen lehet utazni, tehát ezeken nem szükséges menetjegyet váltani, vagy érvényesíteni.