A Volkswagen azzal a nem titkolt céllal fejlesztette ki az ID.Buzz elektromos modellt, hogy legyen egy olyan furgonja, ami a sikerek és a népszerűség terén a T1-es nyomdokaiba léphet. Éppen emiatt a hannoveri VW-gyárból kiguruló járgány hátsókerék-hajtással készül, csakúgy, mint az első generációs Transporter, hajtásáról azonban már  150 kW-os (204 LE) villanymotor gondoskodik. Ez pedig a nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéshez szükséges áramot.

A klasszikus Bulli formavilágát megidéző jármű egy feltöltéssel 420 kilométert képes megtenni. A jövendőbeli tulajdonosok ötféle metálfényezés – babérlevélzöld, csillagfénykék, narancssárga, lime-sárga és monosilver – közül választhatnak. A modell emellett cseresznyepiros uni, illetve mélyfekete gyöngyházfényezéssel is megrendelhető. Természetesen a Multivannál már alkalmazott kéttónusú fényezés is benne van a repertoárban, amit valahogy így kell elképzelni az ID.Buzznál:

Ennyiért vehetnek a magyarok retró VW furgont 1

Ennyiért vehetnek a magyarok retró VW furgont 2

Utasterét variálhatóság, illetve az ID. modellcsaládra jellemző nagyfokú digitalizáció jellemzi. A modell ugyanis multikormánnyal, színes digitális műszeregységgel és multimédia-rendszerrel készül. Az ID.Buzznál az alapfelszereltség részét képezi a LED-fényszóró, valamint a nagy hatótávot biztosító akkumulátor is. A márka közlése szerint az autó a legújabb ID.-szoftvert kapta meg, amely olyan megoldásokat vezérel, mint a Travel Assist (távolságtartó tempomat + sávtartó asszisztens), valamint a Plug&Charge funkció. Az ID.Buzzban többféle vezetéstámogató rendszer lehet a sofőr segítségére,  az ezzel kapcsolatos listában a sávtartóasszisztens, a tempomat, a parkolássegítő rendszer, a tolatókamera, a kanyarodási asszisztens, valamint a közlekedéstábla-felismerő asszisztens is megtalálható.

Az ID.Buzz ötszemélyes változatban készül, áruszállítós változata, vagyis a Cargo pedig 4 köbméteres raktérrel és háromszemélyes fülkével rendelkezik. A mikrobuszos kivitel hazánkban bruttó 23 138 000 forintos indulóártól érhető el, míg az ID. Buzz Cargo alapára nettó 17.128.000 forintról indul.

Az ID.Buzz és a Cargo megjelenésével tovább bővült az ID. modellcsalád, amelynek még az ID.3 és az ID.4 is a része. A Volkswagen úgy számol, hogy 2030-ra az Európában értékesített VW-modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos hajtású lesz, ami több mint egymillió járművet jelent. A német konszern célja, hogy legkésőbb 2050-re klímasemlegessé váljon.