Az Egyesült Államokat a benzin hajtja, és nincs olyan terep, felület, tér, amelyre ne találtak volna ki már valamilyen V8-assal hajtott járművet. A végtelen vizes mocsarak sem jelentenek kivételt, filmekben gyakran láthatók a lapos, széles csónakok, amelyekre általában nyolchengeres motor, valamint légcsavar kerül.
A videó szereplői épp egy ilyen gépet vontattak az autópályán, amikor a platós furgonból kifogyott a benzin. Több se kellett, ahelyett, hogy stoppoltak volna, vagy segítséget kérnek telefonon, az egyik utas felpattant a mocsárjáróra, és húzásról tolásra váltottak.
A légcsavarral hajtva jutottak el a 12 kilométerre lévő benzinkúthoz, nem kis meglepetést okozva a mellettük elhaladóknak.
A légcsavaros autók ötlete nem új keletű, az autózás hőskorában komolyan próbálkoztak a megvalósítással. Csak a motorból kivezető tengelyre kell egy légcsavart szerkeszteni, és máris gurulhatunk, váltó, differenciálmű nélkül.
Csak az iszonyatos, csigaligába illő gyorsulással nem számoltak, valamint a hatalmas fogyasztással és a használatból akadó esetleges problémákkal. Egy a kocsi orrán pörgő többméteres légcsavar nem a biztonság mintapéldája.
Ennek ellenére többször is előkerült a koncepció, de a halvány használhatóság láttán minden újító felhagyott a propelleres autó fejlesztésével. Pedig még az ötvenes évek tudományos folyóirataiban is mint lehetséges alternatívát tartották számon. Ekkor a fő előnyt a jobb téli vezethetőség adta, hiszen hajtott kerekek hiányában nem kell számolni hirtelen megcsúszással. Főképp mert mire felgyorsítunk a kellő sebességre, kitavaszodik.
Marcel Leyat fejéből pattant ki az első légcsavaros masina ötlete, 1913 és 1926 között fejlesztették, építették a propelleres modelleket. Ezek Helica néven látták meg a napvilágot, majd az alapötletet tovább csiszolgatták, így több verzió is gyártásba került.