Újabb autómárka logóját szerelik a PSA EMP2 platformjára épülő kompakt furgonra. A Citroën Berlingo, az Opel Combo, a Peugeot Partner és a Toyota Proace City után most a Stellantis-csoport újabb márkája is megkapta a technológiát. A most bemutatott, harmadik generációs Fiat Doblò egy tizenkét éves konstrukciót vált, amely egyébként 2018-ig az Opel Combo alapjául is szolgált.
A Fiat egyszerre mutatta be az áruszállító és a személyautó kiviteleket; utóbbiak kizárólag villanymotorral készülnek, míg furgonként benzin- és dízelmotort is kínál a gyártó.
Mindez összecseng a Fiat azon többlépcsős célkitűzésével, hogy 2024-re minden típusából kínáljon elektromos verziót, és 2027-től végleg leszámoljon a belső égésű motorokkal. Az E-Doblò a márka harmadik elektromos személyautója (az 500-as és az E-Ulysse után), az E-Doblò furgon pedig a harmadik villanymotoros áruszállító, amely az E-Ducato és E-Scudo típusok mellé sorol be (az E-Scudo és az E-Ulysse egyébként azonos járművek, csak hangolásuk, kivitelük és elnevezésük tér el).
A 1,5 literes dízelmotor 100 és 130 lóerős kivitelben egyaránt rendelhető, utóbbi akár nyolcfokozatú, automata váltóval; az 1,2 literes benzinmotor 110 lóerős. A villanymotor a féltestvéreknél már megismert 136 lóerős (100 kW), 260 Nm csúcsnyomatékú egység, 130 km/óra végsebességgel és 280 kilométeres elméleti hatótávolsággal. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor akár 100 kW-tal tölthető, azaz 30 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint. A hajtáslánc teljesítménykifejtése három fokozatban szabályozható.
Ahogy a testvérmodellek, a Doblò is kétféle karosszériahosszal lesz elérhető. Az első utasülés irányába itt is meghosszabbítható a raktér, akár fél köbméter extra rakodóhelyet, és karosszériahossztól függően akár 3,4 méteres teljes belső hosszúságot érve el. Az utasülés alatt tárolórekeszt alakítottak ki, az elforgatható tálca jóvoltából pedig irodaként is használható a furgon.
További ötletes megoldás az 5 colos képátlójú, digitális visszapillantó tükör, amely alapfunkcióján kívül alkalmas a teljes holttér, illetve a tolatókamera képének megjelenítésére is. Az elektromos verzió 220 V-os elektromos csatlakozót is kínál.
A hasznos terhelhetőség az E-Doblò esetében 800, a belső égésű motorral szerelt verziókon 1000 kg. A raktér alapterülete akár kettő Euro-raklap elhelyezését teszi lehetővé. A személyszállító változathoz nyitható hátsó szélvédő, hosszában osztott, tárolómegoldásokkal kombinált napfénytető, 180 fokos tolatókamera, valamint tetősínek is kérhetők.
Nem kevesebb mint 17 különböző vezetőtámogató funkciót kapunk a Doblòkkal. A személyszállító verzió alapáron ismeri fel a jelzőtáblákat, fékez, ha akadály kerül elé, sávban tartja a járművet, és riaszt, ha a sofőr figyelme lankadni kezd.