Az Unimogot alapvetően út- és vágánykarbantartó járműként ismerjük, de azért léteznek másfajta változatok is belőle. A múlt héten megrendezett Adventure & All-Wheel Drive kiállításon egy olyan kiadásról rántották le a leplet, amellyel az ember nekivághat akár a vadonnak is. A speciális jármű fülkéje mögé ugyanis egy olyan felépítmény került, amiben kényelmesen el lehet tölteni egy vagy több éjszakát.

A német Hellgeth Engineering által megépített lakórészben egy étkező, egy ágy és egy konyha is helyet kapott. Bár egy teljesen egy légterű felépítményről beszélhetünk, ennek ellenére az egész összképe olyan, mintha csak egy vadászházat vagy egy kedves kis nyaralót látnánk magunk előtt. A belső térben leginkább a természetes hatású anyagok, így például a fa vagy a szövetkárpitok dominálnak. A tetőablaknak, valamint a nagy felületű oldalablakoknak köszönhetően teljesen maximalizálták a belső térbe jutó természetes fény mennyiségét. Szükség esetén persze be lehet sötétíteni, ami jól jön akkor, ha az ember például Skandináviában barangol, ahol nyáron nem túl sok időre megy le a nap. Éjszaka pedig spotlámpák biztosítják a belső világítást az alváshoz készülődő utazók számára.

Nincs út, ami kifogna ezen az Unimogon 1

Kényelmesen egyébként két ember fér el a lakó-teherautóvá átalakított Unimog fedélzetén. Van egy fix ágy a felépítmény hátuljában egy főnek, de az étkezőből ki lehet alakítani még egy fekvőalkalmatosságot. Ha valaki mégis inkább egyedül utazna, akkor pedig gyakorlatilag sohasem kell az ággyal vesződnie.

Ahogyan arra sem kell várnia, hogy szabaddá váljon a zuhanyzó. Ebben az Unimogban ugyanis egy zuhanyfülkével és WC-vel ellátott fürdőszobát is beépítettek, hogy aztán bármikor vehessen a sofőr egy frissítő zuhanyt, ha úgy tartja kedve. Egy ilyen úton azért sok-sok kelléket cipel magával az ember. Ezek közé tartozik egy-egy üzemanyagkanna, ásószerszámok és ehhez hasonló dolgok. Nos, ezeket sem kell a fülkében tárolni, a hátsó traktusban lévő ágy alatt ugyanis jókora csomagtartót sikerült kialakítani.

Nincs út, ami kifogna ezen az Unimogon 2

A TenereX névre keresztelt expedíciós jármű hajtásáról 5132 köbcentiméteres, 230 lóerős (170 kW) OM 934 LA típusú dízelmotor gondoskodik, amellyel akár még 1,2 méteres vízben is gázolhat a tulajdonosa, ha éppen egy patakon keresztül vezet az útja. Annak érdekében, hogy az expedíciós Unimog mindenféle útfelszínen el tudjon boldogulni, olyan rendszerrel szerelték fel, amivel szabályozni tudja a kerekeiben lévő nyomást. Ennek megfelelően a sofőr a szilárd útburkolat mellett köves, illetve homokos talajon is hasíthat az Unimoggal. A speciális expedíciós jármű tehát egyáltalán nem szab határt a felfedezéseknek. Lehet vele menni a szélrózsa minden irányába.