Az elemzők szerint az elkövetkező években tovább nő az igény a világon az elektromos buszok iránt. A nulla károsanyag-kibocsátású buszok értékesítési aránya pedig várhatóan 2040-re meghaladhatja a 80 százalékot a világpiacon. A bajor MAN Truck & Bus ezért úgy döntött, hogy a Lion’s City E villanybusz alapján kifejleszt egy e-alvázat, amelyre aztán a karosszálók kedvükre építhetnek majd autóbuszokat a Föld bármely pontján.
Ezt az alvázat ugyanis Európában, Ázsiában, Afrikában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon is forgalmazni fogja bal-, illetve jobbkormányos változatban.Az MAN e-alvázának prototípusa 2023-ra készülhet el.
Egyelőre még kevés technikai paramétert lehet róla tudni, annyi azonban bizonyos, hogy első lépésben kéttengelyes változatban kínálja majd a gyártó alacsony padlós, alacsony belépésű (LE), illetve magas padlós intercity autóbuszokhoz. Az alváz várhatóan a 160 kW (218 lóerős) folyamatos, illetve 240 kW (326 lóerő) csúcsteljesítményt kínáló központi villanymotorral készülhet. Az üzemeltetők ugyanakkor nemcsak lítium-nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátorokkal, hanem lítium-vasfoszfát (LFP) akksikkal is kérhetik majd az MAN e-alvázát.
Az e-alváz kifejlesztése teljes mértékben illeszkedik a cég stratégiájába. „Utunk a kis károsanyag-kibocsátástól a nulla károsanyag-kibocsátás felé vezet. Ennek eléréséhez teljes mértékben az elektromos hajtásra hagyatkozunk a városi buszok terén a Lion’s City E modellel” – hangsúlyozta Rudi Kuchta, MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője. Hozzátette: az e-alváz alapjául szolgáló Lion’s City E-re már több mint ezer darabra szóló megrendelése van a vállalatnak.
Az e-alváz sorozatgyártása a tervek szerint 2024-ben indul az MAN lengyelországi Starachowice városában található üzemében, ahol a Lion’s City E is készül.