A lakóautózás nemcsak azoknak való, akik nem szeretik a kötöttségeket, hanem azoknak is, akik élvezik, ha alaposabban felfedezhetnek egy-egy országot vagy tájegységet. Ma már rengeteg cég épít különféle furgonokból összkomfortos járgányokat. Ezeket azonban csak „belülről” öltöztetik fel mindenféle földi jóval, a karosszériához nem nyúlnak hozzá. A szlovén Adria azonban kimaxolta a témát, ők ugyanis egy olyan lakóautót építettek, aminek eredetileg egy Mercedes-Benz Sprinter az alapja. Ezt azonban senki nem mondaná meg róla, annyira egyedi és tágas karosszériát álmodtak meg a Supersonic elnevezésű lakóautójuknak.
A tetszetős megjelenésű jármű túlzás nélkül igazi guruló apartmannak nevezhető. A tervezők ugyanis törekedtek arra, hogy olyan utastérben tölthessék szabadidejüket az utasok, amelyek négy- vagy ötcsillagos hoteleket idézik. Azok, akik ilyen lakóautóra vágynak, rögtön egy kéttengelyes és egy háromtengelyes változat közül választhatnak. Előbbi 7,8 méter hosszú, össztömege pedig eléri a 4,5 tonnát, szóval a B-s jogsi már nem lesz elég hozzá. Utóbbi pedig 8,9 méter hosszú és mindennel együtt 5,5 tonnát nyom. A dizájn tekintetében viszont nincs különbség: a Supersonic széles szélvédővel, buszos visszapillantókkal, bi-LED-es Hella-gyártmányú fényszórókkal és dizájnos lökhárítóval készül. A háromágú csillag sem hiányozhat az elejéről, amelynek láttán biztosan elkezd kattogni az ember agya, hogy vajon miféle Merci-gyártmány akar ez lenni?
Persze egy lakóautónál talán másodlagos kérdés, hogyan néz ki. Sokkal fontosabb, hogy mi van benne. Ezen a téren az Adria négyféle felszereltségi szintet kínál. A belépő szintnek a 780 SL tekinthető, amely négy felnőtt számára bizonyulhat komfortosnak. Fedélzetén két darab egyszemélyes ágy, egy franciaágy, mosdóval ellátott toalett, zuhanyzó, valamint egy minikonyha is megtalálható, amiben 177 literes hűtő, sütő, mikrohullámú sütő, illetve mosogató is van.
Jól látszik tehát, hogy már az alapváltozat sem szűkölködik a komfortos megoldásokban, de aki szeretne, az hátulra a szimpla ágyak helyett franciaágyat is rendelhet (780 DC). A háromtengelyes variánsokból is kétféle felszereltségű változat létezik. A 890 LL és a 890 LC nagyobb WC-t és zuhanyzót kap. A két felszereltségi szint annyiban különbözik egymástól, hogy hátul vagy szimpla, vagy pedig egy nagy franciaágy áll rendelkezésre.
Bármelyik változatra essen is a választás, kétségtelen, hogy jól ki van találva a Supersonic. Felszállni rá csak a jobb oldalon található ajtón lehet. A középső traktus nappaliként funkcionál, mind a vezetőülést, mind pedig a mellette lévő utasülést hátra lehet fordítani, így el lehet költeni egy kellemes ebédet a fedélzetén. A kanapés-asztalos rész után jön a minikonyha, illetve a zuhanyzó. A hátsó traktus pedig egyértelműen a pihenésé: a zárható szoba ideális lehet az alváshiányban szenvedő szülőknek, a nebulók pedig a szélvédő felett lévő, lehajtató ágyat vehetik igénybe a pihenéshez. Tárolórekeszekből egyáltalán nincs hiány a Supersonicban, gyakorlatilag minden lehetséges rendelkezésre álló helyet kihasználtak.
A műszerfal sprinteres maradt, és meghagyták a gyári MBUX hangasszisztenssel ellátott multimédiarendszert is. A Supersonic hajtásáról ugyancsak a Sprinterben alkalmazott 170 lóerős (125 kW), 2,0 literes dízelmotor gondoskodik, ami első hallásra nem tűnik soknak, de jelenleg ez a legerősebb motor, amit a Merci a lakóautók számára kínál ebben a szegmensben.
A Supersonicnak viszont az ára biztosan nem nevezhető „gyengének”: az alapváltozat 139 900 euróról, vagyis átszámítva 57,1 millió forintról indul, a legdrágább változatért pedig 159 500 eurót, vagyis 65 millió forintot kell letenni az asztalra. Jól látható tehát, hogy a vételárát inkább a milliomosok számára szabták, hiszen ekkora összegből már házat is lehet venni.