Az F-150 Raptor hatalmas divatot indított útjára a pickupok piacán: amióta a Ford elkészítette nagy teljesítményű, sportos futóművű platósát, egyre-másra mutatják be hasonló kialakítású modelljeiket nemcsak a versenytársak, de a tuningműhelyek is.
A Ford a jelek szerint most megunta a licitelgetést, és kijátszotta adu ászát: a Raptor R-t, amely az F-150 eddigi legdinamikusabb, egyben legizmosabb átirata.
Az alapot egy új fejlesztésű 5,2 literes, kompresszoros V8-as benzinmotor adja, amely 710 lóerővel és 868 Nm maximális forgatónyomatékkal szórakoztatja a Raptor R pilótáját. Különösen kis és közepes fordulatszámon nyomatékosabb az erőforrás.
A pilóta ezúttal helyénvaló kifejezés, mert buckás terepen az autó több időt fog a levegőben tölteni, mint a talajon. Ez vélhetően meg sem kottyan a Fox lengéscsillapítókkal, 37 colos terepabroncsokkal, kategóriaelső szabad hasmagassággal (333 mm) felvértezett futóműnek, elektronikusan szabályozott adaptív lengéscsillapítóknak. A rugóút elöl 330, hátul 358 mm, az első rugóráta az F-150 Raptorénál is feszesebb 5%-kal.
Masszívabb alkatrészekből épül fel az első tengely, egyedi az alumínium kardántengely. A váltó a jól ismert tízfokozatú egység, de módosították a nyomatékváltó egységét, így finomabban indul el, több nyomatékot tud zökkenőmentesen átvinni a hajtott kerekekre.
Épp a várható intenzív terephasználat miatt mélyebb olajteknőt szereltek a blokkra, hogy meredek kaptatókon vagy lejtőkön is kielégítő legyen az eredetileg a Ford Mustang Shelby GT500 számára tervezett motor kenése. A motor öntött nemesacél leömlőt, valamint egyedi olajhűtőt és olajszűrőt kapott. A motor a módosított felömlőnek és a lecserélt légszűrőknek köszönhetően kétharmadával több levegőt kap.
A műszaki alapadatokhoz illő látványról agresszív matricák, feketített részletek (műszerfal, feliratok, kerékívek és kipufogóvégek) gondoskodik. A motor hőjének hatékony elvonásában a gépházfedél közepén ágaskodó, a Raptorénál 2,5 centivel magasabbra nyúló légkivezető domborulat segít. Az utastérben fekete Recaro ülések és hímzett feliratok mellett valódi szénszálas műszerfalpanel segít hangulatba jönni. A sötét felületeket narancssárga kontraszt teszi látványosabbá, több ponton találkozhatunk a sportos autók világában magáért beszélő R betűvel.
A dupla kipufogó rendszer nemcsak a teljesítményt növeli, de a hangerőt is: a vezető négy fokozatban állíthatja az üvöltés szintjét, együtt egy csomó egyéb paraméterrel (kormányzás, felfüggesztés, hajtás stb.). A legsportosabb beállításokat egyben felprogramozhatja a kormánykerékre szerelt R gombra, így dögös teherautóból egy másodperc alatt kaphat sivatagi versenyjárművet. Persze átlagos terephasználatban is remekel az autó, elektronikus segédrendszerek támogatják a lassú haladást, a manőverezést vagy a kanyarodást.
A képeken látható, vadonatúj színek mellett hat további árnyalatban rendelhető az autó, amelynek gyártása még az év vége előtt elkezdődik.
Alább videón is megnézheted, ahogy rendet rak a sivatagban a Ford F-150 Raptor R. Ha nem indul el magától a lejátszás, kattints a képre: