Megkezdődött az eEconic teherautó sorozatgyártása a Mercedes-Benz Wörth-i gyárában. Az első modell egy hulladékkezeléssel foglalkozó dán vállalathoz, a Urbaser A/S-hez kerül. Érdekesség, hogy a vadonatúj villanyteherautó ugyanazon a gyártósoron fog készülni, mint a belsőégésű motorral szerelt társai.
A Mercedes-Benz Special Trucks-nak nem kellett ezért teljesen új gyártósort telepítenie. Mindössze az elektromos komponensek, így például az akkumulátorok, illetve a villanymotor beszerelése történik egy elkülönített szalagon, a Future Truck Centerben. Ott, ahol egyébként már az eActrost is ellátják az e-hajtláslánccal immáron október óta. Persze ahhoz, hogy ez a valóságban zökkenőmentesen működjön a német gyártónak nagyon sok ideig képezni kellett az alkalmazottait. 2018 óta mintegy 2700 dolgozót készítettek fel az olyan lényeges elektromos komponensek beépítésére mint például az akkumulátorok, vagy a nagy feszültségű kábelkötegek.
A Wörth-i gyár a Mercedes-Benz legnagyobb teherautógyára, amely már 1963 óta működik. Jelenleg közel 10 ezer alkalmazottja van, ami azt jelenti, hogy jelenleg nagyjából a dolgozók egyharmada van felkészítve az elektromos teherautók gyártására. Ez a szám a jövőben változni fog, hiszen az anyagcég, a Daimler eldöntötte, hogy 2039-től kezdve már csak szén-dioxid semleges teherautókat fog gyártani Európában és Észak-Amerikában. Ezek azonban a jelenlegi tervek szerint akkumulátor-technológiás, illetve hidrogéncellás elektromos járművek lesznek.
A Mercedes-Benz az eEconic sorozatgyártású változatát májusban leplezték le a müncheni IFAT-on. A tisztán elektromos Econic külsőre nem sok mindenben különbözik a dízelváltozattól, hiszen ugyanazt a felépítményt és alvázat használja. A járművet egy e-tengely hozza mozgásba, ami magában foglalja a két darab kerékagymotort, illetve a vezérlőegységet. A villanymotorok együttesen 330 kW (449 LE) folyamatos, illetve 400 kW (544 LE) csúcsteljesítmény leadására képesek. A működésükhöz szükséges áramot a lítiumion-akkumulátorokból veszik fel.Az eEconic létraalvázába három darab – egyenként 112 kWh (nettó 97 kWh) kapacitású – energiatároló egységet építenek be. Teljes feltöltéssel a jármű 100-150 kilométert képes megtenni.
Az eEconic-et alapvetően kukásautós felépítménnyel készül, mivel olyan alacsony belépésű fülkével készül, amely ideálissá teszi a városon belüli felhasználásra.