Már nem sokat kell várni egy teljesen új koncepció alapján készülő Mercedes-Benz Ategóra. A kéttengelyes teherautó 1998 óta készül, a jelenlegi, harmadik generációs változat 2013 óta van a piacon. A modell 6,5-15 tonnás változatokban készül és hajtásáról kétféle, egy négyhengeres, illetve egy hathengeres dízelmotor gondoskodik. A szeptemberi hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon azonban várhatóan lerántják a leplet egy hidrogéncellás, elektromos hajtású variánsról. Mindennek azért van jelentősége, mert a világ CO2-kibocsátásából jelenleg a közúti áruszállítás legalább 10 százalékot képvisel.
Az újdonságról egyelőre kevés dolgot lehet tudni, annyi azonban bizonyos, hogy kilenctonnás hasznos teherbírással fog rendelkezni, hatótávolsága pedig eléri majd az 500 kilométert (WLTP). Várhatóan hidrogéntartályainak feltöltése sem vesz igénybe sok időt, mivel erre a műveletre legfeljebb fél órát kell szánnia a sofőrnek, és már indulhat is tovább. Szerencsés esetben tehát napi 1000 kilométer is megtehető ezzel a teherautóval. Az újdonság a Citypower nevet viseli, azaz hivatalosan nem Ategóként fog futni.
Ennek az az oka, hogy a hidrogéncellás teherautót nem a Mercedes-Benz, hanem a Faun-csoporthoz tartozó Enginius fejlesztette ki. Ez a cég alapvetően az üzemanyagcellás kukásautó kifejlesztésével tette le a névjegyét, amit a müncheni IFAT-kiállításon is bemutattak. A kifejezetten nullemissziós hajtásláncokra fókuszáló cégnek nincs saját fülkéje vagy alváza, ezért kénytelen a jelenleg elérhető haszonjárművekre támaszkodni. A Faun-csoport eltökélt abban, hogy 2030-ra piacvezető legyen a közepes teherbírású hidrogéncellás teherautók szegmensében.
A német vállalat időérzékére nem lehet panasz, Európában ugyanis a h2.live adatai szerint 161 nyilvános hidrogén-töltőállomás áll rendelkezésre, ezek jó része Németországban és a Benelux államokban van, de már Ausztriában is működik négy hidrogénkút. Az Enginius Citypower összeszerelése a jövő évben kezdődhet el.