Az elektromos kamionokat mindenféle domborzati viszonyokra fel kell készíteni. Hiába tesztelik őket ilyen utakon is, sokan még mindig kételkednek abban, hogy fel tudnak-e kapaszkodni egy-egy emelkedőre megrakott félpóttal. A DAF hivatalos osztrák márkakereskedője, a Tschann úgy döntött, hogy bebizonyítja, mire képes a CF Electric „nehezített pályán.” Minderre azért került sor, mert néhány fuvarozónak kétsége támadt afelől, hogy használhatóak-e egyáltalán az elektromos teherautók hegyvidéki terepen.

Hol máshol lehetne a legjobban bizonyítani a CF Electric használhatóságát, mint Európa legnagyobb kihívást jelentő, ugyanakkor legcsodálatosabb hegyi útján?” – tette fel a kérdést Enrico Simma, a Tschann igazgatója. A 26 tonnás össztömegű kamionnal Salzburgból indultak útnak a Grosslockner elnevezésű alpesi panorámaúthoz. Ott a 3798 méteres magasságban fekvő Kaiser-Franz-Josefs-Höhe („Ferenc József császár”) kilátót vették célba.

 „Amilyen lélegzetelállító a panorámaút kilátása, olyan nagy kihívást jelent továbbra is a 36 éles kanyarral és 12%-os emelkedőkkel tarkított, 48 kilométeres útszakasz az itt közlekedőknek.  Tökéletes tesztútvonal ez minden jármű számára. A CF Electric nem vallott kudarcot, ami jól tükrözi, hogy bármilyen útvonalon használható, ha megfelelő töltési infrastruktúra áll rendelkezésre” – árulta el a teszt után Simma.

A CF Electric hajtásáról 326 lóerős (240 kW) csúcsteljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 350 kWh kapacitású (ténylegesen 315 kWh) lítiumion-akkumulátorcsomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. Egy feltöltéssel a jármű 200 kilométert tud megtenni, de Hollandiában sok helyen úgy használják, hogy beiktatnak egy napközbeni töltést, így pedig akár 400-500 kilométer is megtehető vele egy nap. Ez nem kevés, ha azt vesszük, hogy lokálisan zéró kibocsátással rendelkezik.

Június elején a Waberer’s is kapott egy ilyen villanyos vontatót, az ezzel kapcsolatos beszámolónk itt érhető el.