A buszok után a teherautók terén is széles körű együttműködés valósulhat meg Japánban. A Toyota úgy döntött, hogy összefog a Hinóval, a Densóval, az Isuzuval, valamint a Commercial Japan Partnership Technologies Corporationnel, hogy nehéz kategóriás teherautókba fejlesszenek hidrogénnel működő belső égésű motorokat. Az öt iparági szereplő teljesen az alapoktól fog mindent elkezdeni, vagyis közösen kutatják és tervezik ezeket az erőforrásokat.

A hidrogénhajtás nem új keletű dolog a Toyotánál: az üzemanyagcellás technológiát ugyanis már sikeresen alkalmazza az autóbuszoknál, illetve a személyautóknál, elég ha a Sora városi autóbuszra, vagy a Mirai autóra gondolunk, Sőt, a japán vállalatnak van már hidrogéncellás targoncája is. A belső égésű, hidrogénnel hajtott motorok terén azonban még nem ért el áttörést. (Holott például a holland DAF-nak már van ilyen erőforrással szerelt teherautója, igaz, az nem szériajármű, egyelőre csak kísérletezgetnek vele.)

Hidrogénmotoros teherautókban látja a jövőt a Toyota 1

Yarisból már létezik hidrogénmotoros változat.

Azt ugyanakkor mégsem lehet mondani, hogy a Toyota számára mindez teljesen szűz terület lenne, mivel korábban már bemutatott egy GR Yaris koncepcióautót, illetve egy hidrogénnel hajtott Corolla versenyautót. A belső égésű motorral szerelt, mindössze vízpárát kipufogó Corolla 2021 májusa óta vesz részt a japán Super Taikyu Series versenysorozat futamain, hozzájárulva a hidrogénhajtású motortechnológia folyamatos fejlesztéséhez.

Akárhogyan is alakul az együttműködés, annyi bizonyos, hogy az hatással lehet az európai haszonjármű-piacra. A Sora hajtásláncát például a Toyota egy az egyben átadta a portugál CateanoBus számára, így született meg végül H2.City Gold, 400 kilométeres hatótávolsággal rendelkező üzemanyagcellás városi busz. A japán vállalat újabban a Daimlerrel is együttműködik, ennek köszönhetően a jövőben a Toyota szállíthatja az üzemanyagcellás modulokat a hidrogénnel hajtott Citaro városi buszok számára.