Korábban háromféle motorral kínálták, mostantól egyetlen turbómotorral rendelhető; cserébe kifejezetten terepjárásra hangolt verziót, illetve az eddigi sportmodellnél is keményebb kivitelt is kínál a Chevrolet Colorado frissen bemutatott, harmadik generációja.

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 1

Ez az egy turbómotor ugyanaz a 2,7 literes, soros négyhengeres benzines egység, amelyet a nagyobb testvér Silverado pickup is alkalmaz belépő-erőforrásként. Itt kiviteltől függően kettő teljesítményszinten (240 vagy 314 LE), háromféle (351, 529 vagy 583 Nm) maximális nyomatékszinttel érhető el a konfiguráció. A váltó minden esetben nyolcfokozatú automata. A motor az összes korábbi motorvariánst (2.5 és 3.6 V6 benzines, 2.8 dízel) nagyobb teljesítményű, nyomatékosabb verzióval váltja ki.

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 109

Colorado ZR2

Ez nem véletlen, hiszen a gyártó kifejezetten a szabadidős felhasználók igényeit szem előtt tartva fejlesztette az új modellt. Ezért például a tengelytáv 79 mm-rel hosszabb lett az elődénél, az első túlnyúlás viszont rövidebb, ami egyrészt dögösebb kiállást, másrészt jobb első terepszöget eredményez. Az offroad képesség egyébként is prioritást élvezett: a Trail Boss kivitel 41 mm-rel nagyobb szabad hasmagasságot és 86 mm-rel szélesebb első nyomtávot kínál, mint az alapkivitelű LT, illetve a kifejezetten munkaeszköznek szánt WT (utóbbiak hasmagassága 200, első nyomtávja 1595 mm.)

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 110

A Silverado trükkös hátfalát a Colorado is megkapja (a képen a Trail Boss kivitel)

Aki ennél is agresszívabb pickupot keres, válassza az ZR2 sportverziót, amely az adaptív lengéscsillapítókkal és 71 mm-es hasmagasság-emeléssel vág neki a sziklás, homokos szakaszoknak. Ez utóbbi modell egyébként a négy alapértelmezett üzemmód (normál, vontatás, terep és kemény terep) mellett a legendás észak-amerikai sivatagi terepraliról elnevezett Baja-üzemmódot is kínál, pont az ott előforduló felhasználási célra.

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 111

Colorado ZR2

Szintén a szabadidős, családi felhasználás indokolta a biztonsági és vezetőtámogató rendszerek széles körét: frontális ütközéselkerülő rendszer, gyalogosra is reagáló automata vészfékező rendszer, sávban tartó rendszer, automata távolságifény-vezérlés, követésitávolság-figyelmeztetés  mellett opcióként  adaptív tempomat, körkörös kamerarendszer (amely tíz kamerából, így az autó alól is kap jelet), vagy gyalogosra és autóra egyaránt reagáló hátrameneti vészfékezőrendszer is kérhető.

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 112

Colorado ZR2

Van számos vontatástámogató program is, hiszen a Colorado kiviteltől függően 2700 vagy 3500 kilót képes vontatni. A legkevesebbet a ZR2 sportmodell tudja vontatni, illetve cipelni is: ennek hasznos teherbírása csupán 520 kg, míg a többi verzió akár 760 kilóval is megpakolható.

A jármű legfőbb adatai (tengerszint feletti magasság, hossz- és kereszttengely körüli dőlés, abroncsnyomás, gyorsulási erők, terepváltó információk teljesítményadatai) bármikor leolvashatók a 11,3 colos központi érintőképernyőről. De nem csak ezek, mert az infotainment-rendszer integrált Google-keresőfelületet is kapott. A műszeregység 8 colos, színes digitális kijelző.

Hobbira ügyesebb, dolgozni keményebb az új Chevy pickup 113

Colorado ZR2

Az új generációs Chevrolet Colorado 2023 első félévében kerül gyártásba.