Az Iveco mindig is az élen járt az alternatív hajtáslánccal szerelt teherautók és autóbuszok terén. A vállalat eleinte sűrített földgázzal (CNG), illetve cseppfolyósított földgázzal (LNG) hajtott haszonjárművek terén kínált használható alternatívát a dízellel szemben, ezt aztán az elektromos hajtás megjelenése követte az autóbuszok esetében. A cég a közeljövőben a hidrogéncellás autóbuszok szegmensében is szeretné megvetni a lábát, ezért nemrég bejelentette, hogy ezen a téren a HTWO-val kíván együttműködni.

Bár ez a márkanév még kevéssé cseng ismerősen Európában, egy egészen komoly konszern áll mögötte, hiszen két évvel ezelőtt a dél-koreai Hyundai Motor Group alapította. Fő profilját az üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése jelenti, és eddig olyan haszonjárműveket sikerült életre keltenie, mint a Hyundai Elec City üzemanyagcellás autóbusz, vagy a Hyundai Xcient üzemanyagcellás nehéz teherautó. Hogy mennyire aktuális az együttműködés, azt jól mutatja, hogy az Elec City-t már Németországban és Ausztriában is tesztelték, az Xcient pedig Svájcban és Hollandiában ér el egyre nagyobb sikereket.

Már a kanyarban vannak az üzemanyagcellás Ivecók? 1

Érdekesség, hogy fejlesztés alatt lévő hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz kapcsán újra beindulhat az Iveco márkájú buszok összeszerelése Olaszországban. Ennek azért van jelentősége, mert az olasz cégnek jelenleg a csehországi Vysoké Mýtóban, illetve a franciaországi Annonay-ben van buszgyártó üzeme. A buszgyártás átstrukturálása érdekében az Iveco már vizsgálja, hogy van-e lehetőség az akkumulátorfejlesztéssel és -gyártással kapcsolatos tevékenységek áthelyezésére az olaszországi piedmonti üzembe. Mindemellett az olasz gyártó azt tervezi, hogy Foggiában új szerelősorokat létesít az akkumulátortechnológiás, illetve üzemanyagcellás elektromos buszok gyártására. Mindaddig, amíg nem sikerül üzembe helyezni az új szerelősorokat, ezen környezetbarát hajtással rendelkező autóbuszok gyártása az Iveco Bushoz tartozó egyéb európai gyárakban történik, de idővel vélhetően több típus gyártása is Olaszországban valósulhat meg.

Az Iveco ugyanakkor nem tervezi leépíteni a már meglévő európai buszgyártási kapacitásait. Most úgy látják, hogy az olaszországi összeszerelő üzem inkább csak növelné a rendelkezésre álló kapacitást, mivel lehetőséget biztosít az márks számára, hogy belépjen egy olyan szegmensbe, ahol eddig még nem volt jelen. Az első üzemanyagcellás Iveco buszok várhatóan 2023-ban gördülhetnek le a gyártósorról.