Úgy tűnik, hogy a DAF után a Mercedes lehet a következő gyártó, amelyik kihasználja az EU által lehetővé tett könnyítést, és nagyobb kabinnal fogja kínálni országúti kamionjait. Az egyik első prototípust nemrég kapták lencsevégre, és bár álcát viselt, több dizájnjegyből azonosítható, hogy valószínűleg egy Actrosról van szó. A fólia ugyanis nem tudja eltakarni a modell jellegzetes ismertetőjegyeit, így például a lekerekített sarkokkal rendelkező oldalablakokat, valamint a robusztus, enyhén kiugró kerékjárati íveket.

Az álcázott Actrosról készült fotók egy norvég internetes híroldalon láttak napvilágot. Az egyik szemből készített fotó alapján elképzelhető, nemcsak a kabin nőtt meg hosszában, hanem a hűtőrácsot és a fényszórókat is módosították. Amennyiben ez így van, akkor az komolyabb facelift lenne, mint amilyet 2018-ban, a digitális visszapillantó tükör bevezetésekor véghez vitt a Mercedes az Actroson.

Annyi bizonyos, hogy ez nem üzemanyagcellás változat, mivel a fülke mögött nincs ilyen főegység. Vélhetően dízelmotor hajtja a nyergest, mivel gáztartályok sincsenek az oldalán. Igaz, az oldalszoknyák bármit rejthetnek, akár CNG-tartályokat is, de a Mercedes már korábban világossá tette, hogy a dízel után az akkumulátortechnológiás, illetve a hidrogéncellás elektromos nyergesekben gondolkodik a jövőt illetően. A német rendszámú, digitális visszapillantó tükörrel ellátott Mercedes-Benz Actrost egyébként Spanyolországban kapták lencsevégre, ami nem meglepő, hiszen a márka előszeretettel viszi el tesztelésre a dél-spanyolországi hegyi szerpentinekre a kamionjait. 

A Mercedes-Benz Actrosról 1996-ban rántották le a leplet a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. A modell jelenleg is sorozatgyártásban lévő változatát 2013-ban mutatták be. Az Actros nemrég felfrissített motorokat, illetve második generációs digitális visszapillantó tükröket kapott.