A Daimler Truck North America (DTNA), azaz a német gyártó észak-amerikai részlege bemutatta a Western Star legújabb országúti csőrösét, az 57X-et, ami az 500XE távolsági nyerges vontató utódjának tekinthető. Az újdonság a X-széria legújabb tagja, amely egészen eddig az építőipari igényeket kielégítő 47X és a 49X nehézkategóriás, felépítményezhető masszív teherautókat foglalta magában. Az 57X-et a távolsági árufuvarozást végző, zömében kis flottás üzemeltetők számára tervezték, akik kényelmes és komfortos környezetben szeretnék megtenni a fel- és a lerakodó hely közötti távolságot.
Az újdonság gigantikus méretű, krómozott hűtőmaszkjával, valamint a fejre fordított személyautó alakjára emlékeztető fényszórójával garantáltan magára vonja a tekinteteket. A gyártó arra is figyelt, hogy ne tűnjön tucat csőrösnek az 57X, éppen ezért egyedi azonosító jegyekkel is ellátta. Ezek közé tartozik a két nagy légbeömlővel rendelkező, színre fújt lökhárító, valamint a motorháztető orrán lévő jókora W-betű. A krómozott napellenzők és visszapillantók pedig tökéletes összhangban vannak a jármű orrán díszelgő extrém nagy hűtőmaszkkal. A LED-csomaggal még jobban feldobható a megjelenése, mivel ebben az esetben LED-es nappali menetfénnyel rendelkező fényszórókat, illetve LED-es irányjelzőt kap a modell.
Az újdonság nappali és hálófülkével egyaránt készülhet, igaz, a kettő közül inkább az országúti használtra szánt példány tűnhet grandiózusabbnak. Mindkét fülke esetén szabadon megválasztható a belmagasság, ha ugyanis valaki nem elégszik meg a sztenderd 152 centiméteres értékkel, akkor akár 183 centiméteres belmagassággal is kérheti az 57X-et. Ebben aztán már jól kinyújtóztathatja megfáradt tagjait a gépjárművezető.
A legnagyobb komfortot természetesen a hálókabinnal kiegészített változat adja, ebben már hálóágy, mikrohullámú sütő, hűtőszekrény, síkképcsöves tévé, illetve gardróbszekrény is van. A modell kétféle belső felszereltségi szinttel – X-Series Base vagy Premium – rendelhető. Utóbbi már olyan tetszetős megoldásokat foglal magába, mint például a bőrülés, az ülésszellőztetés, illetve LED-belső világítás. Érdekesség, hogy az 57X-ben az alsó sofőrágy felhajtásával egy kis asztalka, valamint két ülőalkalmatosság varázsolható elő, így gépjárművezetőnek könnyedén létrehozható egy kis munkaállomás ahol étkezhet, vagy dolgozhat.
Az 57X műszerfala nekünk európaiaknak is ismerős lehet, hiszen bár a Daimler megtartotta az elődre jellemző struktúrát, de közben teljesen digitális munkakörnyezetet alakított ki a Mercedes-Benz Actros-ból ismerős kijelzőkkel. Kapcsoló persze így is maradt bőven, de jóval áttekinthetőbb és „megtanulhatóbb” lett a Western Star 57X műszerfala. A navigáció nem az alapfelszereltség része, de az infotainment rendszer kijelzőjén tükrözhetők az Android vagy iOS operációs rendszereket használó okostelefonok, így a sofőr a saját navigációját használhatja munka közben. Ha pedig mégiscsak szükség lenne gyári navira, akkor a TomTom által fejlesztett szoftvert lehet megrendelni a csőröshöz.
Az új 57x hajtásáról kizárólag dízelmotorok gondoskodnak. A Western Star tehát őrzi a tradíciókat és az országúti kamionok terén nem kísérletezik alternatív hajtásláncokkal. A jármű a szívósságáról és nyomatékosságáról ismert Detroit Diesel motorcsaláddal készül, a megrendelők ötödik generációs DD13 és DD15, valamint DD16 típusú blokkal kérhetik az 57X-et. A teljesítmény tekintetében ez azt jelenti, hogy a Western Star új csőrösei 370-525, 425-505, illetve 500-600 lóerő közötti teljesítményszinteket képviselő erőforrásokkal lehet megrendelni. A motorblokkok Detroit DT12 Direct automata, illetve High-Speed AMT robotizált váltókkal társíthatók.
Mivel az 57X már egy 21. századi csőrös, ezért a fejlett vezetéstámogató rendszerek sem hiányozhatnak belőle. A modellt a Daimler ötödik generációs, kamera és radar alapú aktív vészfék asszisztensével szerelik, emellett olyan fejlesztések segítik a sofőrök munkáját, mint az adaptív tempomat, az aktív sávtartó asszisztens, valamint a holttérfigyelő rendszer. Észak-Amerika új csőröse, a Western Star 57x tehát egy modern és korszerű gép lett, ami a Daimler legújabb fejlesztésével büszkélkedhet, de közben fedélzetén az amerikai csőröskre jellemző kényelem és komfort sem szorult háttérbe.