A Volánbusz július 11-24. között tesztelte dél-budai, illetve agglomerációs vonalakon az MAN Lion’s City 12E autóbuszt. A tisztán elektromos hajtású jármű valós körülmények között, hosszú műszakokban, reggeltől estig volt használva egyes viszonylatokon. Az újdonságot nemcsak a sík városi utakon, hanem dimbes-dombos, emelkedőkkel tarkított városrészekben is kipróbálták. A modell hazai forgalmazója szerint mindezek ellenére igen kedvező teszteredmények születtek a teszt során. Az alacsony padlós, háromajtós autóbusz nemcsak a járművezetők, hanem az utazóközönség elégedettségét is elnyerte.
„A teszt során megfelelőnek találtuk az MAN Lion’s City 12 E hatótávolságát. A Budapest elővárosi területein végzett feladatokat nap közbeni töltés nélkül is úgy teljesítette, hogy 250-300 kilométer megtétele után még 20-25 százalékos töltöttségi szinten állt az akkumulátorcsomag” – árulta el a busszal kapcsolatban Füle István, a Volánbusz Zrt. forgalmi üzemvezetője. Ez persze nem meglepő, hiszen tavaly az MAN házi rekordot állított fel vele, amikor egy feltöltéssel több mint 500 kilométert sikerült megtennie vele a gyári szakiknak Münchenben.
A szakember szerint a Lion’s City 12 E gyorsulása még teljes utastelítettség mellett is sokkal jobb, mint a dízelüzemű buszoké, emiatt könnyebben lehet vele tartani a menetrendet. „Arra azonban ügyelni kell, hogy a tetőn elhelyezett nagy tömegű akkumulátorok kanyarodáskor befolyásolhatják a jármű stabilitását. Egyébként nagyon kényelmes ennek a busznak a vezetése, elenyésző a zaj- és rezgésszintje, műszerfala jól átlátható, kapcsolói könnyen kezelhetők és a visszapillantó tükrei minimális holtteret eredményeznek” – tette hozzá Füle István.
A Volánbusz tapasztalatai szerint ugyanakkor az utastéri érintős leszállásjelzők még megszokást igényelnek az utasoktól, mivel azok túlságosan érzékenyek. Vagyis gyakran előfordult, hogy ha csak valaki véletlenül hozzáért, akkor már azzal tévesen jelezte a leszállási szándékot. Bár az MAN Lion’s City 12E-t alapvetően városi utasszállításra tervezték, de akár csapatbuszként, focisták szállítására is alkalmas.