Már több mint tízezer példányt értékesített a Volkswagen elektromos minifurgonjából, az ID.Buzzból – olvasható az Automotive News Europe beszámolójában. Ez figyelemre méltó eredmény, ha azt nézzük, hogy egyelőre még nincs a szalonokban a modell, vagyis a felhasználóknak még nem igazán nyílt lehetőségük megtapogatni, vagy kipróbálni az ID.Buzzt. Bár a sorozatgyártása májusban startolt el a német márka hannoveri üzemében, az első példányokat csak októberben fogják tudni átadni.
És, hogy ki a modell legnagyobb vásárlója? Nos, egyértelműen a norvégok tekinthetők az ID.Buzz legnagyobb rajongóinak. Az északi országból ugyanis 3400 példányra érkezett megrendelés. Ez persze valahol érthető, hiszen Norvégiában 2025-től betiltják a belső égésű motorral rendelkező személyautók értékesítését. A második legnagyobb vásárlója az ID.Buzznak Németország, ahol 2500 darabra csaptak le első körben. Szintén jelentősnek mondható még a holland és a belga vásárlók érdeklődése, akik együttesen 2100 példányt vettek meg az előértékesítés keretében.
A maradék mennyiségen több európai ország osztozik. (Franciaország kivételével, mivel ott még az előértékesítés sem startolt el.) Ebben a számban ugyanis nincs benne Nagy-Britannia, oda a tervek szerint csak 2023 elején érkezhet meg a jobbkormányos változat. Az USA-ban pedig csak 2024-ben kezdhetik el forgalmazni a legendás T1-est megidéző, retró furgont.
Májustól egyébként nálunk is rendelhető a modell, eszerint az ötüléses kivitel bruttó 23 138 000 forintos indulóártól érhető el, míg az ID. Buzz Cargo alapára nettó 17 128 000 forintról indul. Érdekessége, hogy hátsókerék-hajtással készül, csakúgy, mint az első generációs Transporter, hajtásáról 150 kW-os (204 LE) villanymotor gondoskodik. Ez pedig a nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéshez szükséges áramot.
A Volkswagen azt tervezi, hogy idén 15 ezer ID.Buzzt fog gyártani, jövőre pedig 60 ezer darabosra futtatja fel az éves gyártási volument. Később pedig az évi 130 ezres darabszám sem elképzelhetetlen a tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkező modell esetében.