Különleges szerelvényeket adott át a Scania a Magyar Honvédségnek nemrég. Egy telephelyen ugyanis három darab Scania R500-as sorakozott fel, amelyek mögött egy-egy öttengelyes, járműszállító tréler kapott helyet. Ezen Faymonville gyártmányú trélerek érdekessége, hogy akár 65,75 tonnányi rakomány szállítására alkalmasak lehetnek. Szállító felületük 9,2 méter hosszú, vagyis ekkora hely áll tehát rendelkezésre a különféle honvédségi lánctalpas katonai járművek, földmunkagépek, vagy buldózerek szállítására.
A járműveket 3,53 méter magas (légterelők nélkül) R-fülkékkel szerelték, amelyekben alapesetben két ágynak is van hely. Az alsó ágy 80-100 centiméter széles, míg a felső kizárólag 60 centis szélességű matraccal rendelkezik. A méregzöld fényezésű Scaniák hajtásáról 500 lóerős, 13 literes, 2550 Nm-res nyomatékú dízelmotorok gondoskodnak, amelyek egyébként nem csak gázolajjal, hanem akár hidrogénezett növényi olajjal (HVO), illetve biodízellel is működtethetők.
A honvédségi R500-asokban helyet foglaló gépjárművezetők munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint az aktív sávtartó asszisztens, automata vészfékasszisztens, illetve adaptív sebességtartó automatik. A nyerges vontatókat a Continental ContiEcoRegional H3 típusú gumiabroncsaival szerelték.
A Magyar Honvédség részére átadott Scania R 500-asok már új rendszámmal álltak forgalomba. Érdekesség, hogy külön engedéllyel akár 120 tonnás össztömeggel is közlekedhetnek ezek a szerelvények. Ez pedig a szállítás nehézsúlyú bajnokaivá teszi ezeket a méregzöld szerelvényeket. A Scania ügyfelei közé rendszeresen kerülnek különféle államok nemzeti hadseregei A svéd gyártó ebből kifolyólag szállított már katonai teherautókat a dán, a finn, a holland, illetve a kínai hadsereg számára is. Ehhez hasonló szállítójárművek fellelhetők például a dán katonaság flottájában, amely kifejezetten tankszállításra használja a néhány éve vásárolt R 650-eseket.
A Magyar Honvédség számára vásárolt R 500-asok hazai utakon való feltűnésére vélhetően nem kell sokat várni.