Már nem kell sokat várni a Merci újdonságára, jövő héten, a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon ugyanis leleplezik eActros LongHaul prototípusát, amellyel a gyártó szerint akár 500 kilométert is meg lehet tenni egy feltöltéssel. Mindez a nagy energiasűrűségű lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátoroknak köszönhető, amelyet hosszú élettartamra terveztek. Az energiatároló csomag várhatóan bírni fogja a nagy teljesítményű, akár egy megawattal történő töltést is, amelynek köszönhetően akár fél óra alatt 20 százalékról 80 százalékosra töltheti az akksi.
Ez azt jelenti, hogy napi egy töltés beiktatásával akár 900-1000 kilométert is el tud menni az eActros, vagyis akkora utat lehet vele megtenni, mint amennyit jelenleg egy dízelüzemű nyerges tud. Na, de joggal merülhet fel a kérdés, hol fog a gépjárművezető megawatt töltővel találkozni? Németországban várhatóan biztosan, ott ugyanis több mint 20 ipari és tudományos partner összefogott, hogy szabványosítsa a megawatt töltést, letéve ezáltal egy jövendőbeli töltőhálózat alapjait. Az ezzel kapcsolatos HoLa-projektben a szintén német MAN is benne van, így ez a technológia vélhetően nem csak az eActrosnál lesz elérhető.
A puding próbája az evés, ezért a németországi A2-es autópálya mentén több nagy teljesítményű töltőpontot építenek ki MCS, vagyis megawatt töltőrendszerrel. Ezzel párhuzamosan Mercedes-Benz megkezdi az eActros LongHaul tesztelését. A vállalat nemrég írta alá erről megállapodást az Amazonnal, illetve a német Rhenus fuvarozó vállalattal. A szériagyártás elindítását 2024-ra tervezik, addig tehát van idő lerakni egy megawatt töltőket kínáló hálózat alapjait.
A Mercinek ugyanakkor már most is van elektromos hajtáslánccal felszerelt teherautója. Az eActros regionális áruszállításra és disztribúciós feladatok ellátására fejlesztett változata tavaly óta van gyártásban. A kisebb akkupakkal szerelt változattal 300, míg a nagyobbal 400 kilométert tehetnek meg egy feltöltéssel az üzemeltetők.