A Toyota tavaly év végén előre vetített elektromos portfoliója adhatja az alapot, de legalábbis az irányt annak a villanymotoros kishaszonjármű-családnak a fejlesztéséhez, amelynek első példányai már jövőre megjelenhetnek a japán piacon.
A Daihatsu és a Suzuki bevonásával fejlesztendő áruszállítók jóval kisebbek lesznek, mint ami a Toyota jelenlegi nemzetközi piacain kínál. Ezeknek a mikrofurgonoknak hagyományosan nincs érdemi piaca Japánon kívül, ez azonban megváltozhat a világszerte szigorodó behajtási korlátozások, emissziós szabályozások nyomán. Amint egyre több európai belvárosból tiltják ki a nehéz, illetve szennyező áruszállítókat, úgy nyernek értelmet ezek a logisztikai folyamat utolsó láncszemének tekinthető megoldások.
Az összefogás célja mindenekelőtt a fejlesztési és gyártási költségek minimalizálása, hiszen így csökkenthető legegyszerűbben az elektromos járművek elterjedésének elsődleges akadálya: a magas vételár.
A járművek paramétereiről, a piaci bevezetés részleteiről egyelőre nincsenek információk.