Az alvázas kisteherautók hagyományosan nem remekelnek az ütközésbiztonság terén. Amióta az észak-amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az IIHS 2013-ban bevezette kétlépcsős minősítését, azaz a Top Safety Pick mellett megjelent a Top Safety Pick+ (iskolai érdemjegyre vetítve ötös, illetve csillagos ötös) értékelés, egyetlen ilyen típus, a 2019-es RAM 1500-as érte el az ehhez szükséges, kiemelkedő biztonsági felkészültséget.
Most itt a második, a vadonatúj Toyota Tundra, amelyet a modern személyautókra jellemző vezetőtámogató, ütközéselkerülő rendszerekkel szerelt fel gyártója.
Érdekes módon mégsem ezek miatt kaphatta meg a TSP+ minősítést a Tundra, hanem azért, mert az új generációs típus szerkezeti elemeit az előddel szerzett, kedvezőtlen tapasztalatok alapján erősítették meg.
A korábbi Tundra félátfedéses ütközés esetén komoly sérüléseket okozott utasainak, különösen nagyok voltak a lábszárakra és a lábfejekre ható erők.
A másik ok, ami miatt az előző Tundra nem kaphatott kiemelt minősítést, az a fényszórórendszer átlagos teljesítménye: az IIHS kíméletlenül lepontozza azokat az autókat, amelyek nem biztosítanak minden kivitelükben egyenletes, vakításmentes világítást.