Ma délelőtt megkezdődött és egészen vasárnap délutánig tart a IV.Ferihegyi Ikarus Találkozó. A rendezvényen több mint 90 Ikarus autóbusz sorakozott fel, amelyek csak szorosan egymás mellé parkoltatva fértek el az Aeropark területén. Bár az időjárás nem volt kegyes találkozóhoz szombat délelőtt, ennek ellenére 10 órakor már rengetegen sétálgattak a magyar autóbuszgyártás ikonikus példányai között.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szomszédságában található szabadtéri múzeum területén egyértelmű többségben voltak a 200-as családhoz tartozó Ikarusok, de az Ikarus EAG-okból is látható volt néhány példány. Az előző találkozóval ellentétben idén több külföldi vendég is tiszteletét tette. Jöttek Németországból és Lengyelországból is, sőt a találkozó legfontosabb premierje egy német Ikarus 180-ashoz köthető, amely először volt látható Magyarországon.

A piros-fehér fényezésű autóbusz annyira friss, hogy szeptember elején mutatták be a németországi Chemnitz-ben. A 180-as megújulásáról már korábban beszámoltunk, de álmainkban sem gondoltuk volna, hogy ez a gyönyörűen felújított autóbusz rövid időn belül hazánkban is látható lesz. A kétjatós, helyközi kivitelű jármű eredetileg 1971-ben állt forgalomba Berlinben, ahol hét éven át közlekedett. Ezután tulajdonost cserélt és mobil oktatóbuszként használták 1988-ig, de kicsivel később a berlini közlekedési vállalat (BVG) visszavásárolta azzal céllal, hogy felújítsa. Ez azonban elmaradt és a Finta László által megálmodott autóbuszra a lassú halál várt.

Az erősen korrodálódott autóbusz végül úgy menekülhetett meg, hogy a cseh-német határ mellett található chemnitzi Straßenbahnmuseum ( Városi Villamos Múzeum) megvásárolta, hogy oldtimerként felújítsa. A jármű megmentésével kapcsolatos munka 2020 őszén kezdődhetett el. A felújítás első fázisában először teljesen elemeire kellett szedni a buszt, hogy rendbe tudják tenni az erősen korrodálódott karosszériát. Ezt követően már folytatódhatott a jármű külső-belső „felöltöztetése”. A végeredmény önmagáért beszél, a 180.22-es úgy néz ki, mintha csak most gurult volna ki a gyárból. A németek nagyon vigyáznak rá, az Aeroparkban csak a harmadik ajtónál lehet „beukkantani” az autóbusz belsejébe. A látvány, valamint a faroslemezekből és a bőrülésekből jövő illat  semmihez sem hasonlítható élményt nyújt az Ikarus autóbuszok rajongóinak.

A találkozón készült képek megtekintéséhez kattints a lenti képre.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 1
Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 75

A 180-as volt az Ikarus első sorozatgyártásban készülő csuklós autóbusza.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 76

A Volánbusz Bikaruszával akár utazni is lehetett a találkozó alkalmával.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 77

Az úgynevezett „bulldog” fülkés Csepelek között alapjárműnek számított a Csepel D 705.30-as nyerges vontató.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 78

Egy magántulajdonú, bolygóajtós Ikarus 260-as.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 79

A BKV Ikarus 60-as autóbusza, amely rendkívül strapabíró jármű volt.

Különleges vendég érkezett a hétvégi Ikarus találkozóra 80

Tömve volt busszal az Aeropark.

A IV. Ferihegyi Ikarus Találkozó vasárnap folyatódik. A látogatókat holnap is interaktív tematikus séták várják, amelyeken megismerhetik a magyar járműgyártás történetének egy jelentős szeletét. Az érdeklődők emellett vasárnap is utazhatnak Farosokkal, valamint az emeletes 556-os Bikarusszal. Ezek az autóbuszok menetrend szerint, a ferihegyi történelmi 1-es Terminál, valamint az Aeropark között közlekednek. A részletes menetrend az intézmény honlapján érhető el.