Idehaza a Ford leginkább a távolsági nyerges vontatókkal, illetve az építőiparnak szánt dömperekkel van jelen a nehéz haszongépjárművek között. Ezek azonban egytől egyig dízelmotorosak. A jövő Fordjai viszont már egy kicsit más irányt vehetnek. A Ford Trucks ugyanis leleplezte a legújabb teherautóját egy elektromos kukásautó személyében.

Az újdonság – amelynek formaterve leginkább a Ford F-Max teherautókét idézi, egyáltalán nem véleltlenül – 18-25 tonnás össztömegben készülhet. A hulladékgyűjtést szolgáló felépítmény alá, a létraalvázba integrálva 392 kWh összteljesítményű akkumulátorcsomag került, amellyel egy feltöltéssel állítólag akár 300 kilométert is megtehet a Ford Trucks legújabb elektromos teherautója. Ha egy üzemeltetőnek egy jármű esetében duplaekkora hatótávra van szüksége, akkor körülbelül 75 percet kell várnia ahhoz, hogy újra hadra lehessen fogni, ennyi időt vesz igénybe ugyanis a töltése.

A Ford Trucks ugyan nem árulta el az újdonság árát, de a gyártó közlése szerint a teljes költsége alacsonyabb lehet, mint egy dízelesé, akkor, ha valaki legalább 4 évig használja. A vállalat szerint az energiaköltségek emellett közel a felére csökkenhetnek egy ilyen kukásautó használatával a jelenlegi szinthez képest. A vadonatúj elektromos kukásautó kapcsán a Ford azt elárulta, hogy célként tűzte ki, hogy 2030-ra az eladott járművek legalább 50 százaléka tisztán elektromos legyen. 2040-re pedig minden Ford-logóval ellátott teherautó tisztán elektromos lehet.

Így képzeli el a Ford Trucks a jövőt 1

Az F széria első elektromos példánya. Fotó: Ford Trucks

Az új elektromos kukásautónkkal bemutattuk, hogyan képzeljük el a nehézkategóriás teherautók jövőjét nem csak a dizájn, hanem a hajtáslánc terén. A jövőben tovább dolgozunk azon, hogy továbblépjünk ezen az úton és folytatni fogjuk az F széria továbbfejlesztését, legyen szó a zérió emissziós, valamint az önvezető technológiákról” – hangsúlyozta Serhan Turfan, a Ford Trucks igazgatóhelyettese.

A Ford Trucks jelenleg 43 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban van jelen, de 2024-ig újabb európai piacokon kezdhetik meg a Törökországban készülő Ford-emblémás teherautók forgalmazását.