Az orosz gép elődjét eredetileg nagy tömegű rakéták hordozására gyártották a hadsereg számára, a mezőgazdasági felhasználás később indult el. 1972-ben mutatták be a K-701-es szériát, ami gyorsan elterjedt Kelet-Európában is, “orosz szörnyeteg”, “keleti szörnyeteg”, vagy mint a “szovjet óriás” nevezték el a mezőgazdasági dolgozók. Talán semmi nem árulkodik jobban a gép elképesztő erejéről, mint a becenevei. Az óriási gépet sikereinek köszönhetően még egészen 2002-ig gyártották.

Mindent elhúz és mindent kibír, de vajon feltámasztható, ha beállt a motorja? Ezt a gépet hat éve állították a videón látható helyre, mert úgy gondolták, felesleges vele foglalkozni. Egy kihívásokat kereső szerelő viszont látott benne fantáziát, és nekiállt a javításnak, illetve a hiba felkutatásának. 

A V8-as motorral szerelt munkagépnek nem volt komoly problémája, valószínűleg pár rövid indítás után lecsapódott a pára a hengerfalakon, ami berozsdásodott, ezért nem fordult át a motor. Ezért gázolajat öntöttek a hengerekbe, amit egy hétig állni hagytak, majd az első pár fordulattal kijáratták a folyadékot. Innen már csak pár apróság volt hátra, és végül életre kelt a 215 lóerős motor, a K700-as pedig kiszakította magát a gazból.

A K700 már többször bizonyította erejét, a 215 lóerős V8-as turbódízellel szerelt gép 12 tonnájával szinte bármit elhúz, amit utánakötnek.