A városi, helyközi és távolsági buszok mellett olyan személyszállító járművekre is szükség van, amelyek mostoha terepviszonyok között is tudnak közlekedni. Vannak már olyan terepbuszok, amelyek jegesmedvék, vagy éppen a forró gejzírek mellett közlekednek.
Ez azonban olyan szegmens, amelyben nem minden klasszikus értelemben vett buszgyártó mer szerencsét próbálni. Az off-road felhasználás speciális megpróbáltatások elé állítja ezen buszok alvázait és karosszériáját. A Kamaz ugyanakkor már régi szereplőnek számít ezen a téren, nem véletlenül, hiszen a tatárföldi cég eredetileg az off-road teherautó alvázaira kezdte el építeni speciális autóbuszait. Ez lényegében a teherautó fülke mögé szerelt buszos felépítményt jelentette, de a koncepció azóta továbbfejlődött és most már a vezetőfülke nem különül el az utastértől.
A Kamaz a 43502-es, 4×4-es teherautó alvázat választotta legújabb terepbuszának alapjául. Ennek köszönhetően megmaradt az orrmotoros elrendezés és ezzel együtt a fronthajtás is. Az autóbusz mozgatásáról 290 lóerős gázmotor gondoskodik, ami első hallásra kissé kevésnek tűnik egy ekkora monstrumhoz. Jó hír ugyanakkor, hogy a vezetőnek nem kell a váltóval foglalatoskodnia menet közben, mivel egy hatfokozatú automataváltóval látták el az autóbuszt. Az összes gáztartály feltöltésével a jármű 550 kilométert tud megtenni, leginkább tehát olyan régióban lehet használni, ahol megfelelő sűrűségű CNG-töltőhálózat áll rendelkezésre.
A megfelelő utazási komfort érdekében az autóbuszt elől laprugókkal, stabilizátorrúddal, illetve hidraulikus teleszkópos lengéscsillapítókkal látták el. A hátsó tengelynél pedig légrugókat építettek be. A sofőr és a kísérőszemélyzet a bal és jobb oldalon elhelyezett, kifelé nyíló, mechanikus ajtókon keresztül juthat a fel a terepbuszra, míg az utasok felszállását egy középső, elektropneumatikus működtetésű ajtó biztosítja. A könnyebb fel- és leszállás érdekében egy elugró lépcső is rendelkezésre áll az utasajtó alatt.
A jármű utastere tetszőlegesen variálható és 23-32 személyes változatban készülhet. A terepbusz utastere teljes mértékben légkondicionált és a felmelegedését a sötétített, a karosszériához ragasztott oldalablakok gátolják meg. Télen pedig kiegészítő fűtés segíti az utastér minél gyorsabb felmelegítését. A fedélzeten utazóknak nem kell az utastérben tárolni a csomagjaikat, a terepbuszt ugyanis egy csomagtérrel is ellátták.
A Kamaz 6250 típusú terepbusza nemcsak CNG, hanem akár LNG, vagy dízel hajtással is készülhet. Több mint valószínű azonban, hogy leginkább a gázolajjal hajtott változat lesz a legnépszerűbb.