Az Iveco Daily már több mint 40 éve készül és az idei esztendő minden bizonnyal jelentős mérföldkőként vonul be a modell történetébe. Az olasz gyártó ugyanis bemutatta azt a fülke-alvázas változatot, amely már a jövő hajtásláncával van ellátva. Bizonyos értelemben a teherautó szándékosan volt „meztelen”. Ha lett volna a bemutatópéldányon valamilyen felépítmény, akkor nem derült volna, mennyire praktikusan sikerült elhelyezni a hidrogéntartályokat. Ezeket ugyanis közvetlenül a létra alvázba, kereszttartók közé integrálták.
Ily módon az Iveco Daily összesen 6 darab hidrogéntartályt tud magával cipelni. A 4350 mm tengelytávval rendelkező modell esetében ez azt jelenti, hogy összesen 12 kilogrammnyi, 700 barra sűrített hidrogénnel lehet megtankolni. A jármű hajtásáról 188 lóerős (140 kW) és 400 Nm-res villanymotor gondoskodik, amelyet egy 90 kW-os üzemanyagcella modul lát el a szükséges árammal. A hidrogénnel hajtott Daily-t mindemellett egy 37 kWh összkapacitású akkumulátorral is ellátták, hogy a hajtáslánc el tudja tárolni későbbre az üzemanyagcellák által megtermelt elektromosságot.
A gyári tájékoztató szerint a modell az üzemanyagcella használatával 350 kilométert tud megtenni, de tisztán elektromos üzemmódban, azaz kiürült hidrogéntartályokkal is meg lehet vele tenni 50 kilométert, ami nagyjából arra lehet majd a jövőben elég, hogy a sofőr elguruljon egy hidrogéntöltő állomásig. A tartályok feltöltése egyébként nem vesz igénybe sok időt, hiszen 15 percig tart, ami versenyképessé teszi az akkumulátor-technológiás teherautókkal szemben. Érdekesség, hogy a hajtáslánc főbb komponensei a hidrogéncellás közlekedésben már nagy tapasztalatokkal bíró Hyundaihoz köthetők, egyedül az akkumulátor csomag származik az olasz FPT-től.
A jármű egyelőre prototípus, de mivel akár 3 tonnányi árut is el tud szállítani, ezért reális alternatíva lehet a dízeles teherautók kiváltására. Az Iveco egyelőre nem közölte, mikor indulhat a sorozatgyártása, de könnyen elképzelhető, hogy nem kell rá sok időt várni.