A könnyű teherbírású DAF LF modellcsaládot alapvetően disztribúciós áruszállításra fejlesztették ki, ennek megfelelően leginkább ponyvás, illetve merev felépítményes változatokkal lehet az utakon találkozni ebből a típusból. Mivel a járművek üzemanyag-felhasználása ebben a szegmensben is kritikus jelentőséggel bír, a mérnökök fogyókúrára fogták az LF dízelmotorjait.
A LF-et eddig 4,5 literes négyhengeres Paccar PX-5, valamint 6,7 literes PX-7 típusú erőforrásokkal gyártották. Az amerikai Paccar ezeket a dízelmotorokat teljes egészében újratervezte, ennek köszönhetően mindkét motorcsalád könnyű szerkezetű, tömörítettgrafit-vas blokkot (CGI) , öntöttvas hengerfejeket, új, alacsony súrlódású dugattyúkat, hatékonyabb kompresszorokat, valamint wastegate-nyomásérzékelő szeleppel ellátott turbót kapott.
Az új Paccar PX motorcsalád hétféle teljesítményszinten áll rendelkezésre. A 4,5 literes PX-5 típusú motorok 170-210 lóerő közötti, a 6,7 literes blokkok pedig 230-310 lóerő közötti teljesítményszinteken érhetők el. Az új motorokat alacsonyabb fordulatszámon történő üzemeltetésre hangolták, ennek megfelelően kedvezőbb üzemanyag-felhasználással dolgozhatnak a DAF szerint.
A megújult erőforrások új 8 sebességes, teljesen automatizált PowerLine sebességváltóval is megrendelhetők, amelyek nyomatékmegszakítás nélküli, sima váltásokat és gyors gázreakciókat tesznek lehetővé. Ennél is fontosabb azonban, hogy a DAF elérhetővé tette az LF-nél az urge-to-move funkciót, amit ha aktivál a sofőr, akkor lényegében kúszófokozatban, rendkívül alacsony sebességgel tud a teherautóval haladni. A manuális váltókat preferálókra gondolva a DAF úgy döntött, hogy a hat- és hétsebességes kézi váltókat a kínálatban hagyja, a speciális – hulladékgyűjtős, vagy tűzoltósági – alkalmazásokhoz pedig az Allison teljesen automata váltóját ajánlja.
Az új Paccar PX-5 és PX-7 típusú motorok a PowerLine erőátvitellel kiegészítve, valamint az optimalizált hátsó tengely áttételekkel együtt akár 7 százalékos üzemanyag-megtakarítást is eredményezhetnek.