Jövő hétvégén, november 20-án veszi kezdetét a 2022-es labdarúgó-világbajnokság Katarban, ennek apropóján a Mercedes-Benz felelevenítette egyik különleges buszát, mellyel még az 1974-es – nyugat-németországi – kiírás idején szállították a játékosokat. Akkoriban 32 helyett még csak 16 válogatott csapat vett részt a tornán, a szállításhoz pedig mindegyik ország esetében a stuttgarti márka biztosította a buszt.

A világ legjobb focistáit szállította ez a busz 1

Minden O 302 típusú buszt sárgára és az adott ország zászlójának színeire festettek, míg a hátsó ablakon az az évi kabala kapott helyet. Belül sem aprózta el a Mercedes-Benz: bár a mai kor követelményeinek már nem lennének megfelelőek az akkori extrák, de a játékosoknak igenis fontos volt, hogy minden üléshez külön hamutartó tartozott, a busz hátsó részébe pedig sörcsapot telepítették. Mindemellett Blaupunkt sztereó kazettás magnó és légkondicionáló gondoskodott a kényelemről.

Az egyajtós, körülbelül 9,6-11,9 méter hosszú busz dizájnja ennek megfelelően a hetvenes éveket tükrözi a vörös és narancssárga szövetek keverékével, valamint a fejtámlákra húzott fehér huzatokkal.

A világ legjobb focistáit szállította ez a busz 27

Magnó, légkondicionáló, hamutartó, sörcsap – minden, amire a ’70-es években szükség volt.

Győztek a németek

1974-ben a nyugatnémet válogatott nyerte a világbajnokságot, miután a döntőben 2–1-re legyőzte Hollandiát, a sikerben talán a(z akkori szemmel nézve) kényelmes busz is szerepet játszott.

Ugyanakkor a Mercedes-Benz múzeumában a szóban forgó busznak csak egy pontos másolatát állították ki. Ennek az az oka, hogy miután akkor véget ért a labdarúgó-vb, eredeti küllemüket visszakapva visszaküldték a hétköznapi szolgálatba a buszokat. Később a németek számára már lehetetlen küldetésnek bizonyult, hogy a különleges busznak egy eredeti példányára bukkanjanak, ezért döntöttek a rekonstruálás mellett.

A világ legjobb focistáit szállította ez a busz 28

Az 1974-es, hazai világbajnok válogatottnak is a Mercedes-Benz biztosította a szállítójárművet, ami nemzeti színekben is pompázik.

A Mercedes-Benz 1965-ben mutatta be a O 302-t, amiből a következő tíz évben több mint 32 ezer darabot gyártott, de a légrugózás csak 1971-ben vált az alapfelszereltség részévé. Négy-, illetve hathengeres szívó dízelmotorokkal lehetett rendelni, amik 125-236 lóerőre voltak képesek. Utódjával, az O 303-mal 1974-ben rukkoltak elő, mely még magasabbra helyezte lécet, többek között utazási komfort tekintetében.