Világújdonságként szénmentes gyártási folyamatból származó acélt alkalmaznak a Volvo FH és FM szériás 44 tonnás elektromos teherjárművek gyártásánál.
Az acélgyártás a világ egyik legszennyezőbb ipari tevékenysége; a légkörbe kerülő, üvegházhatást erősítő gázok 7%-a származik az acéliparból. Jó megoldást jelent erre a súlyos problémára, ha koksz helyett hidrogént, illetve zöld forrásból származó elektromos áramot használnak a gyártásban.
A váltás még csak részleges, hiszen csak bizonyos ügyfelek számára szállítják a svéd SSAB ökoacéljából gyártott járműveket. Bár a nyersanyag környezettudatos előállítása minden bizonnyal költségesebb a hagyományos folyamatnál, fontos lépést jelenthet a partnerek számára szénsemlegességi célkitűzéseik megvalósítása felé.
A hidrogénnel gyártott acélból a teherjárművek alvázelemeit készítik. Később más alkatrészeknél is felhasználhatják majd, ám egyelőre korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre szénmentes acél.
A Volvo teherjárművek egyébként 90 százalékban újrahasznosíthatók, gyártásuknál pedig mintegy 30%-ban alkalmaznak újrahasznosított nyersanyagokat.