A svájci Designwerk nevű cég nemrég bejelentette egy négy számjegyű akkumulátorkapacitással rendelkező nyerges vontató piacra dobását. A nemrég a Volvo tulajdonába került vállalat újdonsága 1000 kWh (nettó 864 kWh) kapacitású akkumulátorcsomaggal van ellátva, ami minden szempontból unikálisnak tekinthető jelenleg, hiszen ekkora kapacitást még senki sem kínál az elektromosteherautó-piacon.

Ennyi akkumulátort ugyanakkor nem könnyű elhelyezni egy nyerges vontatón. Éppen ezért a Futuricum már eleve egy 6×2-es Volvo FH-t vett alapul a modell kifejlesztéséhez. Az energiatároló csomagoknak nemcsak az alvázban, hanem a kabin mögött lévő „szekrényben” is jutott hely. Emiatt a jármű úgy néz ki, mint egy üzemanyagcellás nyerges vontató, de valójában nem az, tényleg csak az akksik tárolására van szükség a fülkét optikailag meghosszabbító szekrényre. 

Ennyi akkumulátornak már nem kis súlya van. A gyártó tájékoztatása szerint 5620 kilogrammot ad hozzá a vontató súlyához, ami jelentősnek mondható, a hasznos terhelhetőséget is tonnákkal mérsékli. Ekkora akksikapacitással ugyanakkor legalább 530 kilométert tud megtenni a nyerges vontató optimális körülmények között. Ez a hivatalos gyári adat, de egyes források ennél többről, 640-700 kilométeres hatótávról szólnak. Annyi bizonyos azonban, hogy töltése még 44 kW teljesítményű AC-töltővel is közel 24 órát vesz igénybe, ami rendkívül sok idő. Éppen ezért érdemesebb inkább a 150 kW-os DC-töltővel tölteni, mert így a művelet „mindössze” 8 órát vehet igénybe becslésünk szerint. A nyerges vontató hajtásáról egy 680 lóerős villanymotor gondoskodik, amelyhez kétfokozatú váltó csatlakozik.

A Designwerk elektromos kamionjának kis szériás gyártása jövő évben indulhat el, az első tesztpéldányokat pedig 2023 második felében vehetik majd át a cég előre kiválasztott ügyfelei.