Hosszú évek óta rendszeresen érik kritikák a Tesla Autopilot-rendszerét, mely úgy tűnik, egyelőre teljesen önvezető üzemmódban nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Ezúttal egy független szervezet októberi tesztjével folytatódott a vesszőfutás, miután a kaliforniai Santa Barbara útjain a szoftver nem érzékelte az iskolabuszt, azt pedig végképp nem, hogy még a STOP-táblája is ki volt hajtva – írja az esetről az Autoevolution.
Ha mindez nem lett volna elég, a rendszer az iskolai övezetben érvényes sebességhatárról sem vett tudomást: bár a megengedett maximális sebesség 40 km/óra (25 mérföld/óra) lett volna, az autó 47-tel (29 mérföld/órával) mindennemű figyelmeztetés nélkül haladt tovább. Kétségkívül aggasztó, hogy a Tesla egy ennyire fokozottan balesetveszélyes helyzetet nem ismer fel, hiszen addig az autónak tovább haladnia sem lett volna szabad, amíg a busz le nem kapcsolja figyelmeztető jelzéseit, illetve nem hajtja vissza a tábláját.
A tesztet végző Dawn Project szerint a kísérlet során csak egyetlen hibaüzenetet írt ki a Tesla, az is csak a szupertöltés hiányára vonatkozóan jelent meg, de ennek magyarázata is csupán annyi, hogy az adott Tesla-fiók nem rendelkezik hozzá előfizetéssel. Ellenben iskolai övezetről, gyorshajtásról, iskolabuszról vagy bármi egyébről nem érkezett értesítés. Teljes videós dokumentáció készült a tesztről, melynek alapján nyilván való, hogy végig aktív volt az autonóm üzemmód.
Mostanában ráadásul nem ez az első szituáció, amiben kudarcot vallott a Tesla önvezető – vagy inkább annak vallott – szisztémája, mely még arra is hajlamos, hogy olyan körülmények között keresse az útburkolati jelzéseket, amikor azok nem is látszanak, például havas időben: