A Toyota évek óta foglalkozik a hidrogén szállítmányozásban történő alkalmazásával, házon belül a Hino márkával fejlesztett üzemanyagcellás teherjárművet, Észak-Amerikában pedig a Kenworth nyerges vontatóit szerelte fel emissziómentes hajtással.

Hidrogén üzemű pickupot villantott a Toyota 1

Most egy új irányba indult el a cég: elkezdtek dolgozni azon, hogy a Toyota Hilux pickuphoz adaptálják a második generációs Toyota Mirai hajtásláncát. A nagy szedán villanymotorja paraméterei (182 LE, 300 Nm) alapján pont megfelel egy könnyű haszonjármű mozgatására, a létraváz üregeiben pedig viszonylag egyszerűen elhelyezhetők a nagynyomású tartályok – ezek pontos száma, mérete és kapacitása egyelőre nem ismert, hiszen az egész projekt még csak koncepcionális formában létezik.

Hidrogén üzemű pickupot villantott a Toyota 11

A brit kormányzati támogatással készülő prototípus fejlesztésébe több stratégiai partnert is bevontak, többek között egy járműbiztonsági szakértőt. Ez arra enged következtetni, hogy a Toyota nem egyszerű ujjgyakorlatnak szánja a hidrogén üzemű Hiluxot, hanem komolyan fontolgatja, hogy üzemanyagcellás technológiáját alvázas könnyű haszonjárműveibe adaptálja.