A Mercedes-Benz bemutatta a teljesen elektromos T-osztályból készített kemping autóját. Az újdonságot egy praktikus Marco Polo modullal szerelték fel, így nemcsak személyszállító autóként, hanem akár hobbi autóként is használható. És ennek köszönhetően akár aludni is lehet benne. Na, de lássuk a részleteket!

A forma és külső terén nyilván nincs meglepetés, hiszen a modellváltozat a tavaly bemutatott, a Renault Kangoo-val közös alapokra épülő T-osztályból került kialakításra. Az újdonság az Concept EQT Marco Polo 1 elnevezést kapta. Ahogy a nevéből is kitűnik, ez még nem szériagyártású változat, de bátran rá lehet fogni, hogy közel áll hozzá, vagyis a sorozatgyártású változat ehhez hasonló lesz.

Erre a Mercire sokan fognak vágyni 1
Erre a Mercire sokan fognak vágyni 17

Akár középen is kialakítható egy asztal.

Az újdonság egészen komfortosnak ígérkezik, hiszen négy fő is elaludhat benne. A tetőn 1,97 méter hosszú és 97 centiméter széles matrac áll rendelkezésre, amelyet egy pop-up sátor véd az időjárás viszontagságaitól. Mindemellett az utastérben, az első sorban lévő utasülések mögött is kialakítható egy kétszemélyes ágy. Alapesetben itt ugyebár egy háromszemélyes üléspad található. Alig 5 perc leforgása alatt ugyanakkor ezt a részt könnyedén átalakíthatjuk úgy, hogy a Ritz-Carlton kényelmét juttassa eszünkbe. Ehhez csak le kell hajtani az üléspadot, majd a farostlemez lapokra rá is lehet helyezni a matracot. Így lényegében két méter hosszú és 1,15 méter széles fekvőalkalmatosságot kaphatunk.

A Merci új kempingautója nem csak akkor nyújt fejedelmi kényelmet, ha leszáll az este. A modell a méreteihez képest (4,49 méter hosszú és 1,85 méter széles) kifejezetten praktikus utastérrel büszkélkedhet. Mindez a tetszés szerint variálható utastérnek, valamint a hátsó üléssor mögött található Marco Polo modulnak köszönhető. Ha kedvünk támad egy kis falatozáshoz, akkor egyszerűen csak hátra kell vonulni a minikonyha modulhoz, ami többek között mosogatót, 16 literes hűtőládát, valamint egy egyégős gázfőzőlapot is magában rejt, a tiszta-, illetve a szennyvizes tartályokról már nem is beszélve.

Erre a Mercire sokan fognak vágyni 18

Ami igazán lenyűgöző a Concept EQT Marco Polo 1-ben az nem ez, hanem az, hogy lényegében lakóautót varázsolhatunk a belsejéből kis ülőpadokkal kihajtható asztallal. És ha pop-up sátor fel van állítva, akkor lényegében így ácsoroghatunk is a furgonban, ami tényleg nagy dolog ahhoz képest, hogy eredetileg 1,81 méter magas. Ha nem szeretnénk túlságosan átalakítani az utasteret, akkor is behelyezhető egy asztal az első és a második üléssor közé. Ez jól jön akkor, ha a furgon melletti étkezést nem teszik lehetővé az időjárási viszonyok.

Az újdonság hajtásáról 122 lóerős (90 kW) és 245 Nm-es villanymotor gondoskodik, amely a 45 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. A jármű egy feltöltéssel 280 kilométert képes megtenni (WLTP), átlagos energiafelhasználása pedig 18,99 kWh/100 km. Bár a modellhez 22 kW-os töltő is jár majd, igazán gyorsan a 80 kW-os DC-töltővel tölthető fel az akksija, mert ebben az esetben „mindössze” 38 percet vesz igénybe ez a művelet.

Erre a Mercire sokan fognak vágyni 19

A Marco Polo modulhoz kemping székek is járnak.

A Mercedes-Benz EQT kempingautó gyártása várhatóan jövő év második felében indul. A gyártó tájékoztatása szerint 49 000 eurót, vagyis jelenlegi árfolyamon számolva ( 1 euro = 410 ft) 20 millió forintot kell érte letenni az asztalra. Ahogy utaltunk rá, a Merci egy Marco Polo modullal is készült, ami ugyancsak komfortossá teszi az EQT-t, hiszen magában foglalja az egyégős gázfőzőt, a 12 literes tisztavizes tartályt, a 15 literes hűtőládát, valamint a mosogatót. Mindemellett két kempingszék és egy asztal is jár hozzá. 2023-ban pedig a hosszú tengelytávolságú változattal bővülhet az EQT Marco Polo kínálata.