A Merci boszorkánykonyhájában már dolgoznak a legújabb eSprinteren. A márka tájékoztatása szerint a legújabb generációs változat már elkészült és már teljesített is egy igen fontos mérföldkövet. Az előszériás modellt ugyanis egy hosszabb tesztútra vitték el, hogy kiderítsék, mennyit lehet vele menni maximálisan egy feltöltéssel.
Az új eSprinter a Mercedes-Benz stuttgarti múzeuma és a müncheni repülőtér közötti távot tette meg oda-vissza, és így összesen 475 kilométert teljesített egy feltöltéssel. Ez pedig mindenképpen házi rekordnak számít, hiszen ennyit jelenlegi ismereteink szerint soha nem mentek még vele egyhuzamban, közbenső töltés beiktatása nélkül. Ráadásul ez a jelenleg kapható eSprinter hatótávnak a sokszorosa.
A szakemberek figyeltek arra, hogy minél életszerűbb legyen az útvonal, ezért nemcsak városi, hanem autópályás vezetést is beiktattak. A domborzati viszonyokkal kapcsolatban pedig elmondható, hogy a tesztútvonal legalacsonyabb pontja 210 kilométerrel, a legmagasabb pontja pedig 785 méterrel volt a tengerszint felett. Az eSprinter lényegében átszelte a Sváb-Alb hegységet is.
A teszt teljesítése után még ráadásul maradt is valami az akkumulátorban, ugyanis a fedélzeti komputer még 20 kilométeres hatótávot jelzett ki. A tesztútvonalon elért eredményeket a TÜV Süd szakemberei hitelesítették. Eszerint az előszériás eSprinter energiafelhasználása 21,9 kWh/100 km, ami egészen jónak tekinthető. Azt ugyan nem tették közzé, hogy mekkora akkumulátorkapacitással rendelkezett a letesztelt jármű, de annyi bizonyos, hogy az összes leendő variáns közül a legnagyobbat tették próbára.
Az új Mercedes-Benz eSprintert jövő februárban fogják bemutatni egy világpremier keretében. Addig a gyári szakemberek még további teszteléseket hajtanak vele végre. Az újdonság várhatóan háromféle akkumulátorcsomaggal (kicsi, közepes és nagy) lesz elérhető a tervek szerint. A modellt nemcsak Európában, hanem Kanadában és az Egyesült Államokban is forgalmazni fogják.