Rendelkezhet bármekkora rutinnal egy járművezető, a legváratlanabb közlekedési szituációkra még az sem jelent életbiztosítást, például egy durrdefekt esetén. Már évek óta gőzerővel fejlesztik az autóipar jövőjének kikiáltott önvezető technológiát, ami bizonyos szempontokból továbbra is gyerekcipőben jár, de a hasonló, meglepetésszerű helyzetekre megoldást jelenthet.

Ez különösen jelentőséggel bírhat a fuvarozásban, hiszen a Kodiak Robotics fejlesztése már azon a szinten jár, hogy akkor sem veszíti el az irányítást a nyergesvontató felett, ha autópályás sebességgel haladva kap durrdefektet, ami az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) szerint az egyik legnagyobb baleseti kockázati tényező a tehergépkocsik körében.

A FleetOwner cikke szerint a Kodiak Robotics az első vállalat, melynek ebben az iparágban sikerült elérnie ezt az áttörést. Texasi próbájukról egy videóit is közzétettek, melyen látható, hogy már a defekt pillanatában reagál a veszélyre az önvezető üzemmód, kézben tartva az irányítást, majd biztonságosan lelassítva és megállítva a több tonnás szerelvényt.

Ebben közrejátszik, hogy a technológia másodpercenként tízszer észleli azt, minden, a biztonság szempontjából létfontosságú funkció és alkatrész ellátja-e a feladatát, legyen szó akár a technológiáról, akár magáról az alapot képező teherautóról. Tehát a rendszer folyamatosan figyeli a motor működését, az olajszinteket, a gumiabroncsok nyomását, valamint az érzékelőket és a szoftveres folyamatok gördülékenységét.

Amennyiben bármelyik paraméter nem felel meg a kijelölt határértékeknek, azonnal biztonsági üzemmódba kapcsol a szisztéma, mely biztonságosan az út szélére tereli a kamiont. „Rendkívül fontos, hogy 30 tonnánál is nehezebb teherautók esetében gyorsan és biztonságosan reagáljon az autonóm technológia, történjék bármi” – jelentette ki Don Burnette, a vállalat alapító-vezérigazgatója.