A két nagy svéd konszern, a Volvo és a Scania több mint húsz éven keresztül csatázott egymással azért, hogy kiderüljön, melyikük képes megcsinálni a legerősebb országúti kamiont. A csata végül a Scania időszakos győzelmével zárult, amely három évvel ezelőtt bemutatta a 770 lóerős, V8-as erőforrással szerelt nyerges vontatóját. A Volvo Trucks azóta sem reflektált erre, de ahogyan az ilyenkor lenni szokott, bejött egy nevető harmadik szereplő a képbe.

Ez nem más, mint a kínai Shacman, amelynek honlapja már magyar nyelven is elérhető. A ’60-as évek végén alapított, jelenleg közel 20 ezer alkalmazottal rendelkező gyártónak jelenleg egyféle távolsági áruszállításra szánt nyerges vontató van a kínálatában: az X6000-es 4×2-es, illetve 6×2-es hajtásképlettel készül. A modell, ahogy azt kell, sofőrággyal és sok más egyéb komfortos kiegészítővel rendelkezik. A Shacman nemrég bemutatta ennek a típusnak a felfrissített változatát, amely amellett, hogy digitális műszerfalat kapott, ráadásképpen egy bivalyerős dízelmotorral is büszkélkedhet.

Trónfosztást hajtottak végre a kínaiak? 1

Trónfosztást hajtottak végre a kínaiak? 2

 

 

 

A jármű hajtásáról ugyanis 800 lóerős, 3750 Nm nyomatékú dízelmotor gondoskodik. Ennek a blokknak a teljesítmény tehát 30 lóerővel és 50 Nm méterrel nagyobb, mint az eddigi csúcstartó Scania 770S nyerges vontatóé. Ha ez igaz, akkor a kínaiak minden bizonnyal trónfosztást hajtottak végre és immáron ők rendelkezhetnek a legerősebb országúti nyerges vontatóval. A 16,6 literes Weichai WP17H800E68 típusú erőforráshoz 16 sebességes, Fast Gear típusú automata váltó csatlakozik és a Bigtruck.nl holland szakportál szerint ez a motor teljesíti az Euro VI-os szabványokat.

Ennek ellenére nem valószínű, hogy a közeli jövőben belépne ezzel az EU-piacra a kínai gyártó. A Shacman tervei között most leginkább Oroszország, illetve egyes dél-amerikai országok meghódítása szerepel.