A Nikola Corporation bejelentette, hogy kifejlesztette saját mobil hidrogéntöltőjét, amellyel lehetővé válik a hidrogénüzemű nyerges vontatók töltése. Az amerikai startup két évet töltött a flexibilis mobiltöltő megoldás kifejlesztésén, amely lehetővé teszi, hogy a lehűtött, hidrogént 700 baros nyomáson lehessen a hidrogénüzemű teherautók tartályába tölteni.
A Nikola hidrogéntartályos, 960 kilogramm kapacitású trélerével akár egymás után több hidrogénüzemű nyergest is meg lehet tankolni. A mobil hidrogéntöltő állomás egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell az üzemeltetőknek megvárniuk, amíg kiépül egy megfelelő sűrűségű hidrogéntöltő hálózat. Az új eszköz megkapta a kereskedelmi forgalomba hozatalra vonatkozó engedélyeket, így már az év első negyedévében megkezdődhet az értékesítése.
Az újdonság azért is bír jelentőséggel, mert a Nikola nemrég megszerezte az engedélyt arra, hogy részt vehessen a kaliforniai hibrid, illetve zéróemissziós járművek (CARB HVIP) tesztprogramjában. A Nikola Tre FCEV üzemanyagcellás nyergesvontatója 500 mérföldes, vagyis közel 800 kilométeres hatótávval rendelkezik. Ezzel az egyik legígéretesebb járműnek számít a dízelüzemű nyerges vontatók nyugdíjazása szempontjából.
A Nikola Tre FCEV tavaly mutatkozott be Európában, a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon. Ez, a tisztán elektromos változathoz hasonlóan ugyancsak az Iveco S-Way alvázát és az olasz gyártó által fejlesztett alvázat használja. A háromtengelyes, 6×2-es hajtásképletű, 3932 mm-res tengelytávval rendelkező nyerges vontató a dizájn szempont tekintve megegyezik a Tre BEV-vel, de a különbségekhez írható, hogy a kabinja mögött egy jókora acélszekrény van, amelyben az üzemanyagcella modul kapott helyet. A Tre FCEV a hidrogéntartályaiban 70 kilogrammnyi hidrogént képes tárolni 700 baros nyomás mellett. A tartályok kiürülése esetén mindössze 20 percre van szükség az újratöltésükhöz.